صفحه اصلی / سرخط خبرها / زنان فوتبالیست‌ اسپانیایی برای برابری دستمزد دست به اعتصاب می‌زنند
زنان فوتبالیست‌ اسپانیایی برای برابری دستمزد دست به اعتصاب می‌زنند

زنان فوتبالیست‌ اسپانیایی برای برابری دستمزد دست به اعتصاب می‌زنند

کسب و کار نیوز - زنان فوتبالیست اسپانیایی تصمیم گرفتند تا به دلیل اعمال محدودیت در خصوص ساعت کاری و دستمزد حداقلی که از ماه نوامبر اجرایی می‌شود، دست به اعتصاب بزنند.

 

این نخستین باری است که زنان فوتبالیست در اسپانیا در راستای مبارزه برای برابری هر چه بیشتر، دست به اعتراض می‌زنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، بدنبال شکست مذاکرات فوتبالیست‌های زن با باشگاه‌ها در خصوص موضوعات مرتبط با ساعت کاری و حداق دستمزد، حدود ۲۰۰ بازیکن فوتبال با تجمع در مادرید به موافقت با اعتصاب رای دادند.

«آینهائو تیراپو» کاپیتان تیم زنان باشگاه اتلتیکوبیلبائو، در واکنش به محدودیت ساعت کاری به ۲۰ ساعت در هفته، گفت: ما ۲۴ ساعته فوتبال بازی می‌کنیم یعنی ۱۰۰ درصد روز؛ باید برای حقوق خود بجنگیم. موضوع فقط پول نیست، ما خطوط قرمز و محدودیت‌های خود را کم کردیم اما هیچ حاصلی نداشت؛ حالا مبارزه می‌کنیم و راه را برای بازیکنان دیگر هموار خواهیم کرد.

تغییرات در ساعت کاری حداقل دستمزد بازیکنان زن را به کمی بیشتر از درآمد کنونی یعنی ۱۶ هزار یورو افزایش می‌دهد؛ با این حال فوتبالیست‌های زن همچنان دستمزد به مراتب کمتری نسبت به همتایان مرد خود در رقابت‌های داخلی و ملی دریافت می‌کنند.

رشد سریع فوتبال زنان در اسپانیا پس از جام جهانی ۲۰۱۵ زنان سرعت دوچندانی یافت؛ زنان اسپانیا در آن تورنمنت نخستین حضور خود را تجربه کردند.

با این وجود، همانطور که «مگان راپینو» کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا پس از جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه گفت، زنان باید همچنان به مبارزه خود برای برابری جنسیتی و تبعیض درآمد ادامه دهند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.