صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / افزایش ۱۷ درصدی ثبت اسناد تنظیمی در سال ۹۷/ نظام ثبت رکن اساسی شفافیت کشور است
افزایش ۱۷ درصدی ثبت اسناد تنظیمی در سال ۹۷/ نظام ثبت رکن اساسی شفافیت کشور است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

افزایش ۱۷ درصدی ثبت اسناد تنظیمی در سال ۹۷/ نظام ثبت رکن اساسی شفافیت کشور است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش ۱۷ درصدی ثبت اسناد تنظیمی سال گذشته نسبت به سال ۹۶ خبر داد و گفت: نظام ثبتی باید به عنوان رکن اساسی شفافیت در کشور پذیرفته شود.

تویسرکانی

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد تویسرکانی در دیدار با اعضای مجمع عمومی شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری با تبریک اعیاد شعبانیه بر لزوم برگزاری جلسات مستمر با اعضای این مجمع برای پیشبرد بهتر امور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امروز همه در جامعه به اهمیت ثبت اسناد و جایگاه سردفتری آشنا هستند گفت: این مهم نشان از اعتماد حاکمیت به مجموعه‌ای از سردفتری است.

تویسرکانی با ذکر اینکه نظام ثبتی باید به عنوان رکن اساسی شفافیت در کشور پذیرفته شود ادامه داد: شفاف‌سازی در توسعه کشور مهم و اثرگذار خواهد بود و دفاتر اسناد رسمی نقش مهم و اثرگذاری دارند.

وی نگاه راهبردی در مجموعه سردفتری را به عنوان یکی از دغدغه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: این نگاه به نظام ثبتی و معیشتی در کشور و در نهایت به مشکلات اقتصادی سردفتران کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت به برطرف شدن برخی شائبه‌ها در مورد نظام ثبتی کشور اشاره کرد و آن را مرهون شفافیت و ارتقا سردفتری دانست.

تویسرکانی با بیان اینکه نظام اداری کشور نسبت به نظام ثبتی شناخت پیدا کرده است گفت: علیرغم اینکه برخی امور در سال گذشته از جمله ثبت اثر انگشت سردفتران زحماتی را برای آنان ایجاد کرد اما در نهایت این امر به افزایش اعتماد عمومی در صدور اسناد در کشور کمک کرده است.

وی در ادامه به استان‌هایی که بالاترین نرخ تنظیم سند را در سال گذشته داشته‌اند اشاره کرد و افزود: استان اردبیل با ۲۷ درصد، قم با ۲۵ درصد و کرمانشاه با ۲۴ درصد بالاترین نرخ را داشته اند، این استان‌ها در کنار سه استان آذربایجان غربی کردستان و البرز بیشترین نرخ تنظیم سند را سال ۹۷ داشته‌اند.

تویسرکانی با اشاره به اینکه سازمان ثبت با جدیت به دنبال افزایش حق‌التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال جدید است، افزود: مهمتر از این نکته توسعه تعداد اسناد تنظیمی است و باید در این زمینه راه‌کارهایی با بهره بردن از نظر سردفتران اندیشیده شود و توسعه جایگاه سردفتری بسیار مهم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نظام سردفتری را با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: در این رابطه نیازمند مشارکت بیشتر سردفتران هستیم.

دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران هم در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس سازمان ثبت در دهه اخیر برای ارتقا شأن و منزلت سردفتری در کشور، به ارائه گزارشی از عملکرد این مجمع در سال گذشته پرداخت.

در پایان این جلسه تعدادی از نمایندگان مجمع به بیان دغدغه‌ها و مسائل روز حوزه دفاتر اسناد رسمی پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.