صفحه اصلی / سرخط خبرها / افتتاح سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک
افتتاح سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک

معاون فرهنگی دانشگاه خبر داد

افتتاح سینمای دانشگاه تهران در آینده نزدیک

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از افتتاح سینمای این دانشگاه تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: علاوه بر آن سینمای دیگری با ظرفیت ۷۰۰ صندلی در بلوار کشاورز تهران خریداری کرده‌ایم و تا چند ماه آینده در اختیار خانواده دانشگاه تهران قرار می‌گیرد.

سینما

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مجید سرسنگی ضمن بیان این مطلب گزارشی از عملکرد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه تهران در سال گذشته ارائه داد و گفت: تدوین طرح‌ها، اساسنامه‌ها و شیوه‌نامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی با هدف تقویت کمی و کیفی فعالیت‌های این حوزه در راستای اولویت‌های سال ۹۷ در دستور کار برنامه‌های اجرایی قرار گرفت به گونه‌ای که در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان طرح اولین دوره جشنواره کارآفرینی، ایجاد بازارچه خلاقیت‌های شغلی دانشجویان، برنامه‌ریزی برای ایجاد شعبه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم در پارک علم و فناوری و برنامه‌ریزی برای ایجاد مرکز شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در جهت آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به کسب و کار را در دانشگاه تهران اجرایی کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه ترویج مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه تهران توانستیم طرح‌هایی شامل افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت علمی و مدیران، طرح گفت‌وگوی فرهنگی دانشجویان ایران و جهان، شیوه‌نامه تحقق حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و ایجاد میز خدمت در دانشگاه و در نهایت کارگروه ترویج اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران را اجرایی کنیم.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران، در حوزه تشکل‌های دانشجویی اقداماتی نظیر شیوه نامه اجرایی نشریات دانشگاه تهران، طرح دومین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی، جشنواره روز جهانی علم و نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی ایران را در سال ۹۷ در دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر سرسنگی تأکید کرد: به جز برنامه‌های فوق در حوزه کلان فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اقدامات زیادی نظیر طرح دانشجو خبرنگار، برگزاری سخنرانی‌های ویژه در دانشگاه تهران، آئین‌نامه استفاده از تالارهای دانشگاه برای نهادهای داخل و بیرون از دانشگاه، آئین‌نامه اعطای امتیاز نشریات حرفه‌ای به نشریات دانشگاهی، اساسنامه باشگاه نخبگان جوان علمی و فرهنگی، اساسنامه تأسیس دانشگاه دانش‌آموزی، اساسنامه انجمن دانشگاه و اولیای دانشجویان، آئین‌نامه حمایت از پایان‌نامه و رساله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، آئین‌نامه اجرایی طرح افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت علمی و برخی برنامه‌های دیگر را در دستور کار قرار دادیم و اجرایی نمودیم.

وی همچنین با اشاره از حمایت دانشگاه تهران از چاپ بیش از ۲۰۰ نشریه دانشگاهی در سال گذشته گفت: تعداد ۴۵ سایت مختلف برای نشریات دانشگاهی طراحی کردیم و در سال گذشته برای ۷۶ نشریه مجوز جدید انتشار و برای ۹۲ نشریه نیز مجوز اعمال تغییرات را صادر کردیم. ضمن اینکه شیوه‌نامه اجرایی نشریات دانشگاهی نیز در دانشگاه تهران تدوین و بعد از تصویب ابلاغ شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران به فعالیت‌های دانشگاه تهران در حوزه فعالیت‌های علمی و دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: در این عرصه از حدود ۱۵۰ طرح انجمن‌های علمی-دانشجویی حمایت کردیم و علاوه بر آن انتخابات میان دوره‌ای ۳۳ انجمن علمی نیز در سال گذشته برگزار شد.

دکتر سرسنگی از صدور مجوز برای تأسیس ۲۵ کانون فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در سال ۹۷ برای دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این کانون‌ها در سال گذشته بیش از ۱۵۰ برنامه برگزار کردند، ضمن اینکه کانون فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران نیز برای اولین بار تشکیل شد.

وی همچنین به آخرین وضعیت افتتاح سینمای دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توافقی که با جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه تهران صورت گرفت توانستیم تالار ناصرخسرو را تخلیه کنیم و سینمای دانشگاه تهران در این تالار تا حدود دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. در واقع بعد از سال‌ها تلاش برای راه‌اندازی سینما که به دلیل عدم وجود فضای کافی به تعویق می‌افتاد، توانستیم این سالن که حدود ۸۰ صندلی دارد را برای نمایش فیلم در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان از برنامه این دانشگاه برای خرید سینمای دیگر در بلوار کشاورز تهران خبر داد و گفت: این سینما دارای ۷۰۰ صندلی است که خانواده دانشگاه تهران می‌تواند از این سینما به عنوان سینماتک دانشگاه تهران استفاده کنند. در حال حاضر مسائل حقوقی این سینما حل شده و سرقفلی سالن با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان خریداری شده است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.