صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / قنبرزاده: تلاشم کسب سهمیه المپیک و جهانی است/ همیشه کم و کاستی وجود دارد

قنبرزاده: تلاشم کسب سهمیه المپیک و جهانی است/ همیشه کم و کاستی وجود دارد

پرنده پرش ارتفاع ایران می گوید همه تلاشش را خواهد کرد تا رکورد خود را افزایش دهد و بتواند رکورد ورودی مسابقات جهانی و المپیک را بزند.

دوومیدانی- کیوان قنبرزاده

کیوان قنبرزاده پرنده پرش ارتفاع ایران در گفت و گو با ایسنا در مورد شرایطش قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا قطر اظهار کرد: خدا را شکر که قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا تمرینات خوبی داشتم. هر چند در همان سال اتفاق خوبی برای من نیفتاد اما دوره‌ها خوبی بود که فدراسیون برای ما تدارک دید. در آن زمان خودم و همه اعضای فدراسیون تلاش کردیم که تا قبل از بازی‌های آسیایی به آمادگی کامل برسم اما خوب نشد. طبیعی است که وقتی تغییراتی ایجاد می‌شود اتفاقات سختی می‌افتد و ریسک بالا می‌رود. آن موقع هرچند نشد که به آمادگی کامل برسم اما خدا را شکر دوره خوبی برای من بود. تمرینات زمستان هم خوب پیش رفت و نتیجه اول فصل من هم خوب بود. من به دنبال این هستم که نتیجه بهتری در مسابقات پیش رو بگیرم.

دارنده مدال نقره پرش ارتفاع آسیا در مورد پیش بینی‌اش از عملکرد خود در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نمی‌توان از اکنون در مورد نتیجه صحبت کرد. مسابقات قهرمانی آسیا است و شرایط سخت است ولی خب با سطح بدنی که دارم شانس مدال وجود دارد. البته همه چیز به دو هفته آینده بستگی دارد که امیدوارم خوب پیش رود. من تمام تلاشم را می‌کنم تا در قهرمانی آسیا در بهترین شرایط باشم.

قنبرزاده در خصوص سطح مسابقات قهرمانی آسیا قطر گفت: مسابقات بسیار خوبی است چون بهترین‌های دنیا در ماده پرش ارتفاع در آسیا هستند و این جذابیت مسابقات را بالا می‌برد. خوشحالم که بین خوب‌های جهان در آسیا مسابقه می‌دهم. این اتفاق خوبی است و امید دارم که بتوانم مدال خوش رنگی نیز بگیرم.

وی به کسب سهمیه مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: از اکنون کسب سهمیه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آغاز شده است. هر ورزشکاری که در هر مسابقه‌ای در ماده پرش ارتفاع رکورد ۲.۳۰ را ثبت کند رکورد جهانی را ثبت کرده است. در حال حاضر رکورد شخصی من ۲.۲۶ است و امیدوارم که بتوانم به رکورد جهانی برسم. دسترسی به رکورد ۲.۳۰ شدنی است و من تمام تلاشم را خواهم کرد تا رکورد خود را افزایش داده تا بتوانم رکورد جهانی و المپیک را بگیرم.

قنبرزاده در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ اظهار کرد: برای کسب سهمیه المپیک در ماده پرش ارتفاع یک رکورد بسیار بالاتر یعنی ۲.۳۳ را انتخاب کرده اند. هر پرنده‌ای که بتواند این رکورد را بزند به طور مستقیم به المپیک می‌رسد. اگر کسی موفق به ثبت این رکورد نشود ۳۲ نفر برتر رنکینگ فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک را کسب خواهند کرد.

پرنده پرش ارتفاع ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از شرایط تمرینی، مربی و اردوی خود رضایت دارد گفت: خدا را شکر. مسلماً همیشه کم و کاستی‌هایی وجود دارد ولی خوب با هر شرایطی که هست سعی می‌کنیم کم و کاستی‌ها را با توانایی خود جبران کنیم. همه چیز کامل نیست اما خوب وقت آن هم نیست که برای این کم و کاستی‌ها نگران باشیم. اکنون باید تلاش کنیم و رکوردهای خوبی به ثبت برسانیم. زمان‌هایی هست که فدراسیون همانند سال گذشته شرایط مالی خوبی دارد و اردوهای خوبی هم را مهیا می‌کند اما گاهی هم مثل الان شرایط خوب نیست ولی ما سرباز فدراسیون هستیم. چاره‌ای نیست و باید در هر شرایطی تلاش خود را برای موفقیت این رشته بکنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسابقات قهرمانی آسیا قطر از اوایل اردیبهشت ماه به میزبانی قطر انجام می‌شود و ایران در این رقابت‌ها ۱۶ نماینده خواهد داشت. کیوان قنبرزاده در مسابقات دوومیدانی انتخابی تیم ملی رکورد ۲.۲۳ را ثبت کرد و نماینده ایران در ماده پرش ارتفاع ایران در قهرمانی آسیا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.