صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / خانواده‌ها فرزندان را بدون آموزش در خوابگاه‌های دانش آموزی رها نکنند
خانواده‌ها فرزندان را بدون آموزش در خوابگاه‌های دانش آموزی رها نکنند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

خانواده‌ها فرزندان را بدون آموزش در خوابگاه‌های دانش آموزی رها نکنند

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: خانواده باید قبل از حضور فرزندانشان در خوابگاه های دانش آموزی آموزش های اولیه را به دانش آموزان بدهند.

خوابگاه دانشجویی

دکتر علیرضا زارع در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموزانی که در خوابگاه ها حضور دارند مجبور به حضور در این محیط ها هستند، اضافه کرد: اگر آموزش های اولیه از طرف خانواده ها به دانش آموزان داده شود، محیط خوابگاه ها برای دانش آموزان می‌تواند بسیار موثر باشد و تعاملات اجتماعی دانش آموزان نیز تقویت شود.

زارع با بیان اینکه دانش آموزانی که در وهله نخست وارد خوابگاه ها می‌شوند به دلیل تغییر فضا دچار چالش‌های جسمی و روانی می شوند، تاکید کرد: برخی از دانش آموزان به علت سازگاری نداشتن با محیط دچار افسردگی می‌شوند و برخی نیز نمی‌توانند در این محیط ها زندگی کنند و فضا را ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر مدیران، سرپرست های خوابگاه‌ها و خانواده‌ها آموزش های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند بسیاری از این مشکلات کاهش پیدا می‌کند، اضافه کرد: سرپرست ها و مدیران باید سعی کنند شرایط فکری خوبی را در خوابگاه‌ها ایجاد کنند تا دانش آموزان به راحتی با شرایط و محیط زندگی جدید خود کنار بیاید.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: در برخی مواقع افت تحصیلی و اختلالات روانی کوتاه مدت گریبانگیر دانش آموزان می شود اما با مدیریت درست می‌توان دانش آموزان را به خوبی از این چالش گذراند.

زارع با تاکید بر اینکه خانواده ها هرهفته باید پیگیر مسائل دانش آموزان باشند، ادامه داد: اگر دانش آموزان در خوابگاه هایی باشند که در وهله نخست در آن محیط دوستی داشته باشد می‌تواند در سازگاری دانش آموز با محیط بسیار موثر باشد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.