صفحه اصلی / استان ها / همدان / دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه همدان
دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه همدان

دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه همدان

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان سال 97 را سال سختی برای خانه مطبوعات دانست و گفت: مشکلات اقتصادی گریبان مطبوعات و رسانه های همدان را گرفته است.

دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه همدان

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌ مهرداد حمزه یک شنبه ۱۸ فروردین در دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه همدان با بیان اینکه سال ۹۷ سال سختی برای خانه مطبوعات استان همدان بود اظهار کرد: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه علاوه بر مردم گریبان مطبوعات و رسانه ها را نیز گرفت و خیلی از آنها از سال گذشته تاکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه مردم از رسانه ها می خواهند تا مشکلاتشان را بازگو کنند اما نمی دانیم مشکلات رسانه ها را چه کسی بازگو خواهد کرد، افزود: امیدواریم در سال ۹۸ با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های جدید اتفاقات خوبی در حوزه مسائل اقتصادی مطبوعات استان رخ دهد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان ضمن تشکر از زحمات ۱۵ ساله آیت الله طه محمدی در قامت امامت جمعه استان همدان، وی را پدری مهربان برای اصحاب رسانه معرفی کرد و گفت: خطبه های نماز جمعه بسیار تاثیرگذار هستند و باید در این خطبه ها به مدیران و مردم تاکید شود تا با رسانه همراه باشند و روزنامه بخوانند.

وی از امام جمعه همدان خواست تا در خطبه های نمازجمعه، فرهنگ روزنامه خوانی را ترویج کند و عنوان کرد: خانه مطبوعات به عنوان تنها صنف این مجموعه باید یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان باشد تا بتواند مشکلات نشریات را مطرح کند.

حمزه، توسعه استان را تنها دغدغه اصحاب رسانه دانست و گفت: امیدواریم در سال جدید با کمک مدیران و مسئولان بتوانیم چراغ مطبوعات استان را پرنورتر از همیشه نگاه داریم.

رئیس هئیت مدیره خانه مطبوعات استان همدان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه گفت: اصحاب رسانه استان در بحران پیش آمده پوشش رسانه ای خوبی داشتند و توانستند برخلاف سایر استان ها فضای مجازی را هدایت کرده و مانع از ایجاد شایعات بی اساس شوند.

مجید ملکیان با بیان اینکه ۱۳۳ نشریه مکتوب و الکترونیک  و ۳ روزنامه در استان فعال هستند افزود: مشکلات مالی و تحریم های اقتصادی جامعه مطبوعات را در زمینه کاغذ و چاپ تحت الشعاع قرار داد اما باید با برنامه‌ریزی‌های درست در بحث مدیریت کلان کشور و استان پویایی رسانه ها را حفظ کرده و از این بحران عبور کنیم.

وی وجود چاپخانه غرب کشور در همدان را امتیاز خوبی دانست و گفت: استان همدان یکی از استان‌های مطرح در بحث رسانه است و ۸۲ نشریه چاپی در همدان فعال هستند.

علی مرادی نور، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، خبرنگاران همدانی را افرادی نجیب، عاقل و باتقوا معرفی کرد و گفت: اصحاب رسانه همدان همواره در روزهای بحران و شادی یاور مسئولین و مردم هستند.

مدیر مسئول روزنامه همدان پیام در ادامه با بیان اینکه جایگاه رسانه در استان همدان ولایت محور، حامی ولایت فقیه و توسعه گرا است اظهار کرد: همدان از معدود استان هایی است که با چالش جدی در زمینه رسانه های علیه نظام مواجه نبوده و هیچ یک از استان های همتراز با همدان ۳ روزنامه یومیه منظم ندارند.

نصرت الله طاقتی احسن با بیان اینکه همدان در زمینه ضریب نفوذ نشریات رتبه سیزدهم کشوری را دارد افزود : ۳۰درصد خبرنگاران دارای تحصیلات مرتبط با شغل خود هستند و به دلیل پایین بودن درآمد جامعه مطبوعات صرفا افراد نخبه با نگاه فرهنگی و ایثارگرایانه در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با حذف شدن نشریات و روزنامه از سبد خرید مردم، درآمد نشریات در مجموع ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش یافته است عنوان کرد: قیمت کاغذ از سال گذشته تاکنون ۴۰ برابر شده است همچنین توسعه استان باید از نقطه فرهنگی آغاز شود و سربازان آین توسعه اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.