صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست عمر البشیر با فرماندهان نظامی همزمان با دومین روز تحصن مقابل مقر فرماندهی مرکزی ارتش سودان

نشست عمر البشیر با فرماندهان نظامی همزمان با دومین روز تحصن مقابل مقر فرماندهی مرکزی ارتش سودان

در حالی که تظاهرات سودانی‌ها علیه دولت برای دومین روز متوالی در مقابل مقر فرماندهی مرکزی ارتش در خارطوم ادامه دارد، رئیس جمهوری سودان امروز (یکشنبه) جهت بررسی وضعیت این کشور دیداری با فرماندهان ارتش داشت.

عمر البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان امروز نشستی برای بررسی وضعیت کنونی این کشور با فرماندهان ارتش برگزار کرد، این در حالیست که تظاهرات در مقابل مقر فرماندهی ارتش برای دومین روز متوالی ادامه دارد.

ارتش سودان از ساعت دو صبح امروز منع آمد و شد اعلام کرده و از تظاهرکنندگانی که در مقابل فرماندهی کل ارتش تجمع کرده بودند، خواست به تظاهرات خود پایان داده و پراکنده شوند.

با این حال هزاران سودانی برای دومین روز متوالی در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش سودان در خارطوم تجمع کرده و شعارهایی علیه دولت عمر البشیر، رئیس جمهور این کشور سر دادند.

تظاهرکنندگان که تعدادی از آنها شب را همانجا در مقابل مقر فرماندهی سپری کرده بودند، شعار “صلح، عدالت، آزادی” سر می‌دادند.

برخی تظاهرکنندگان نیز پلی که خارطوم را به محله “بحری” متصل می‌کرد، بستند که این امر مشکلات ترافیکی بزرگی را ایجاد کرد.

این تظاهرات با سی و چهارمین سالگرد انتفاضه شش آوریل ۱۹۸۵ که به سرنگونی دولت جعفر النمیری منجر شد، همزمان است.

پیشتر کمیته مرکزی پزشکان سودان تعداد کشته‌ها در تظاهرات این کشور طی روز شنبه را پنج تن اعلام کرد.

این کمیته اعلام کرد، این افراد در پی تیراندازی نیروهای نظامی سودان جان خود را از دست داده‌اند.

هزاران تظاهرکننده سودانی روز شنبه نیز برای اولین بار خود را به مقر فرماندهی کل ارتش این کشور رسانده و در آنجا تحصنی آزاد اعلام کردند.

همچنین سفارت عربستان در خارطوم از شهروندان این کشور خواست از محل‌های برگزاری تظاهرات گسترده که به کشته شدن دستکم پنج تن انجامید، دوری کنند.

سفارت عربستان در خارطوم توییت کرد، سفارت از همه عربستانی‌هایی که به سودان سفر کرده و یا در این کشور ساکن هستند، می‌خواهد احتیاط کرده و از محل‌های برگزاری تظاهرات‌های گسترده علیه نظام حاکم در سودان دوری کنند و حتما کارت شناسایی خود را همراه داشته باشند تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.