صفحه اصلی / استان ها / البرز / چگونه شهروندان در پرداخت عوارض شهری پیش‌قدم می‌شوند؟
چگونه شهروندان در پرداخت عوارض شهری پیش‌قدم می‌شوند؟

چگونه شهروندان در پرداخت عوارض شهری پیش‌قدم می‌شوند؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج بر ضرورت احصاء نیازهای شهروندان در محلات مختلف تاکید کرد.

عوارض شهری

فرج الله ایلیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مدیریت شهری باید در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و … به سمت و سوی احصاء نیاز شهروندان در محلات مختلف حرکت کند.

وی ادامه داد: هر چند اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ به توسعه شهر کمک می‌کند ولی شهروندان انتظار دارند، نتیجه اقدامات مدیریت شهری را در محلات خود احساس کنند. به عنوان مثال ممکن است یک شهروند درطول عمر خود کمتر از انگشتان یک دست از بزرگراه شمالی عبور کند ولی اگر پارکی در محله‌ای که زندگی می‌کند احداث شود، هر روز بخشی از اوقات فراغت خود را در آن بگذراند.

وی افزود: بدون شک اگر شهروندان تحولات محلات خود را احساس کنند در پرداخت عوارض، مالیات و … مشارکت بیشتری خواهند داشت و راحت‌تر هزینه استفاده از خدمات شهری را پرداخت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باید نسبت به افزایش سرانه فضای سبز، اصلاح پیاده‌روها، نور خیابان‌ها، آسفالت و جدول کشی محلات با حساسیت بیشتری اقدام کند تا از این طریق شهروندان را به این اطمینان برساند که خدمات رسانی مطلوب مهم‌ترین دغدغه مدیران شهری است.

ایلیات اضافه کرد: هرچقدر اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش یابد، شاهد افزایش مشارکت آنان در اداره شهر خواهیم بود.

عضو شورای شهر کرج گفت: مدیران شهری باید شنوای مشکلات شهروندان در محلات مختلف باشند و بخشی از امور محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند را به خودشان بسپارند.

وی افزود: بدون شک فردی که خود را در اداره محله خود سهیم می‌داند، کمتر زباله می‌ریزد، حساسیت بیشتری در خصوص رعایت قوانین شهروندی دارد و در استفاده از خدمات شهری دقت بیشتری می‌کند.

این مسئول ادامه داد: نباید به بهای اجرای پروژه‌های کلان شهری محلات را رها کرد چون محلات حلقه واسط مدیریت شهری هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.