صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / کاهش زمین‌خواری بعد از ایجاد یگان حفاظت
کاهش زمین‌خواری بعد از ایجاد یگان حفاظت

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد

کاهش زمین‌خواری بعد از ایجاد یگان حفاظت

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بعد از ایجاد یگان حفاظت از اراضی در سال ۱۳۹۴ تصرف زمین‌های دولتی به شکل محسوسی کاهش یافته است.

زمین خواری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی نبیان اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی در سال ۱۳۹۴ زمین خواری به طور محسوسی کاهش یافته است. به طور مثال در سال ۱۳۹۷ می‌توانست بالغ بر ۱,۳۶۴ میلیاد تومان دست‌اندازی صورت گیرد که جلوی این اتفاق گرفته شد. متأسفانه اقدام برای تصرف اموال عمومی در کل کشور مشاهده می‌شود و صرفاً مربوط به یک نقطه خاص نیست. از شمال تا جنوب شاهد این پدیده ناخوشایند هستیم.

وی، تصرف در جنگل‌ها را مربوط به حوزه منابع طبیعی دانست و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن، صرفاً متولی زمین‌های دولتی است که در محدوده قانونی و حریم شهرها قرار دارد.

نبیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان در سواحل شمالی که ساخت و ساز غیرقانونی صورت گرفته شاهد تخریب و بازگشت زمین‌های دولتی بود، اظهار کرد: قطعاً اگر حکم قضائی باشد این اتفاق می‌افتد. از سال ۱۳۹۲ که بنده معاون عمرانی استانداری مازندران بودم دست درازی به انفال شامل منابع طبیعی، امور اراضی و زمین‌های مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن کاهش پیدا کرد. این موضوع بر اساس گزارشات دستگاه‌های نظارتی تأیید می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین درخصوص مسکن دومعلولیتی‌ها گفت: طبق تفاهم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بحث مسکن خانواده‌های دارای دو فرد معلول در سراسر کشور دنبال می‌شود. در صورت معرفی، زمین مورد نیاز در هیأت مدیره مصوب و در اختیار همکاران در استان‌ها و کسانی که متقاضی این موضوع هستند قرار می‌گیرد. هر مقدار که بهزیستی و بنیاد مسکن نیاز داشته باشند و ما در آن مناطق زمین دولتی در اختیار داشته باشیم در راستای اقدام ملی مکلف به واگذاری هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.