صفحه اصلی / استان ها / گلستان / افرایش مجدد سطح آب در آق‌قلا
افرایش مجدد سطح آب در آق‌قلا

افرایش مجدد سطح آب در آق‌قلا

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: رواناب‌های ناشی از ذوب برف و بارش‌های پراکنده در منطقه زرین‌گل باعث افزایش مجدد ۳۰ سانتی‌متری سطح آب در برخی از محلات شهر آق‌قلا شده است.

خسارات ناشی از سیل - روستای کل آباد آق قلا

به گزارش کسب و کار نیوز، امانگلدی ضمیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش سطح آبی که در گرگان‌رود پیش‌بینی کرده بودیم، عصر امروز به آق‌قلا رسید و ۳۰ سانتی‌متر سطح آب را بالا برد و در محلاتی که طی دو روز گذشته سطح آب پایین رفته بود، دوباره آب بالا رفت.

وی افزود: روناب های ناشی از ذوب برف و بارش‌های پراکنده دو روز گذشته مجموعاً ۹۰ متر مکعب بر ثانیه به ظرفیت رودخانه گرگان‌رود افزوده است و با احتساب سر ریز سد وشمگیر، مجموعاً ۱۵۰ متر مکعب آب بر ثانیه را در گرگان‌رود داریم.

ضمیر گفت: گنجایش گرگان‌رود فقط ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه است و مازاد آن وارد بخش‌هایی از محلات آق‌قلا از جمله حکیم آباد، کل آباد، ایثار و عیدگاه و روستاهایی از جمله میرزاعلی یلقی، سقر یلقی و سلاق یلقی می‌شود و دوباره افزایش سطح آب به دو روز گذشته باز می‌گردد.

فرماندار آق‌قلا خاطرنشان کرد: البته فیوزهایی پیش از آق‌قلا ایجاد شده که ۱۵ متر مکعب بر ثانیه آب را به سمت دشت هدایت می‌کنند.

ضمیر بیان کرد: این روند افزایش سطح آب گرگان‌رود تا دو سه روز آینده ادامه خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.