صفحه اصلی / استان ها / گلستان / کندی خدمات‌رسانی در محور گمیشان به خواجه‌نفس/ توقف روند افزایشی آبگرفتگی
کندی خدمات‌رسانی در محور گمیشان به خواجه‌نفس/ توقف روند افزایشی آبگرفتگی

گزارشی از تمهیدات برای سیل در گلستان

کندی خدمات‌رسانی در محور گمیشان به خواجه‌نفس/ توقف روند افزایشی آبگرفتگی

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: آبگرفتگی که در چند روز گذشته در شهر گمیشان در حال افزایش بود، طی دیروز و امروز افزایش نداشته است. البته در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از شهر دچار آبگرفتگی است.

سیل گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز – منطقه گلستان، امیرشیر توماج در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لایروبی کانال‌های اطراف و داخل شهر گمیشان و همچنین هدایت آب از تالاب گمیشان به دریا توسط نیروهای ارتش و سپاه در حال انجام است.

وی افزود: راه مواصلاتی گمیشان به بندر ترکمن با ایجاد چندین پل بازگشایی شده و اقلام سوختی و غذایی و غیره را از این طریق وارد گمیشان می‌کنیم.

توماج با بیان اینکه ما از حضور و کمک مردم انرژی می‌گیریم، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که تمامی مسئولین با قوت پای کار هستند تا مشکلات آنها کمتر شود.

فرماندار گمیشان با اشاره به اهمیت ساماندهی دریافت کمک‌های مردمی، تصریح کرد: در این مدت بعضاً شاهد بودیم در برخی از معابری که دچار آبگرفتگی شده، دو بار اقلام ضروری توزیع می‌شد و در برخی از معابر این اقلام اصلاً توزیع نمی‌شد. به همین دلیل از مردم خیر می‌خواهیم که اقلام خود را با هماهنگی هلال احمر توزیع کنند.

توماج تاکید کرد: کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف شهرستان و بسیج و ائمه جماعات تشکیل شده و توزیع اقلام را بر اساس آمار ثبت احوال و مرکز بهداشت انجام می‌دهند.

کندی خدمات‌رسانی به شهر گمیشان 

محور گمیشان به خواجه نفس، تنها راه فعلی ارتباط زمینی به گمیشان است که بدلیل ترددهای غیر ضرور با ترافیک چند کیلومتری رو به رو شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه گلستان، روز گذشته بود که تنها راه ارتباط زمینی به شهر گمیشان با احداث و نصب ۱۹ پل توسط سپاه در مسیر گمیشان به خواجه نفس بازگشایی شد. اغلب این پل‌های موقت عرض کمی داشته و به همین دلیل اعلام شد که تنها خودروهای خدمات رسان می‌توانند از این مسیر عبور کنند.

بعد از بازگشایی این مسیر انتظار می‌رفت که سرعت خدمات رسانی به شهر گمیشان که پیش از این تنها از طریق قایق و هلیکوپتر انجام می‌گرفت، افزایش یابد ولی اینگونه نشد.

از سوی دیگر به محض راه اندازی این مسیر، قایق‌هایی که مردم و اقلام مورد نیاز را جابه جا می‌کردند، فعالیت خود را متوقف کردند و همه مسئولیت بر دوش این جاده افتاده است.

هم اکنون ترافیک چند کیلومتری در این مسیر ایجاد شده و عملاً امکان تردد خودروهای خدمات‌رسان و خودروهایی که غذا را برای مردم گمیشان حمل می‌کنند، مختل شده است.

حضور نیرو برای کنترل ترافیک در این مسیر کم بوده و نیاز است مسئولان مدیریت بحران تدبیر ویژه‌ای برای حل این مشکل بیاندیشند.

فرمانده ناجا: گشت‌های انتظامی در مناطق سیل‌زده گلستان افزایش یافت

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از همان دقایق اول سیلاب در کنار مردم بوده، گفت: تاکنون مشکل امنیتی – انتظامی در مناطق سیل زده گلستان نداشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه گلستان، سرار حسین اشتری در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده گمیشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری خوبی که مردم و نیروهای مسلح داشتند، بخشی از آب از منطقه منتقل و بخشی از مشکلات حل شد.

وی افزود: عوامل نیروی انتظامی در همان دقایق اولیه سیلاب در کنار مردم بودند و ضمن انجام وظیفه ذاتی خودشان، در امدادرسانی نیز تا جایی که در توانشان بوده همکاری داشتند.

اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی تا آخر در کنار مردم سیل‌زده خواهد بود، تصریح کرد: گشت‌ها در این مناطق افزایش پیدا کرده و نیروی کمکی اعزام شده است. هر امکاناتی مهندسی که در اختیار داریم را به کار خواهیم گرفت.

فرمانده ناجا تصریح کرد: مردم آق قلا و گمیشان در سختی زندگی می‌کنند و امیدواریم با تلاش مسئولان و خود مردم این مشکلات کمتر شود.

پرهیز مردم از اقدامات خودسرانه برای هدایت سیلاب در بندر ترکمن

رئیس دادگستری شهرستان بندر ترکمن از روستاییان این شهرستان خواست، بدون هماهنگی با مدیریت بحران، جاده‌ها را نشکافند و کانال برای هدایت سیلاب حفر نکنند.

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه گلستان به نقل از دادگستری گلستان، احمدرضا فضیلت گفت: هدایت غیرکارشناسی سیلاب شاید از خسارت برخی مناطق پیشگیری کند اما می‌تواند سیلاب را از کنترل خارج و آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند.

وی افزود: نگرانی مردم را درک می‌کنیم اما با کسانی که با اقدامات غیرکارشناسی خود کمک‌رسانی و هدایت سیلاب را دچار مشکل کنند، برخورد قضائی می‌کنیم.

فضیلت بیان کرد: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف شهرستان و اماکن اسکان سیل زدگان داشتیم، با استفاده از کمک خود مردم امنیت برقرار است و مشکلی وجود ندارد.

به گفته فضیلت، کمبود بیل مکانیکی از جمله مواردی است که مردم در بازدیدها بیان می‌کنند.

شکافتن جاده کردکوی – بندر ترکمن به منظور هدایت سیلاب

فرماندار شهرستان کردکوی گفت: برای کنترل سیلاب و مدیریت بهتر بحران پیش آمده در جاده کردکوی به بندر ترکمن، بخشی از جاده شکافته شد.

ابراهیم قدمنان در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: در مسیر جاده کردکوی به سمت بندر ترکمن، حد فاصل ۱۰۰ متر پیش از پل نیاز آباد به منظور کنترل سیلاب شکافته شد.

وی افزود: سه لوله ۴۰ اینچ برای هدایت آب از سمت شرقی جاده به قسمت غربی، در جاده جایگذاری شده تا آب از آنجا به سمت رودخانه قره سو هدایت شود.

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه ظرفیت عبور آب از پل نیاز آباد به حد نهایی خود رسیده است، سعی شد با ایجاد این کانال آب را به سمت دیگر پل و از آنجا به رود قره سو هدایت کنیم.

قدمنان گفت: این کار به خروج آب از اطراف روستاهای جنوبی شهرستان و اراضی کشاورزی این منطقه کمک بسیاری خواهد کرد.

اعلام اسامی محورهای مسدود استان گلستان

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در اطلاعیه آخرین وضعیت راه‌های استان را اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز-منطقه گلستان، در این اطلاعیه آمده است: «در حال حاضر شاهد بارش باران پراکنده در محورهای مواصلاتی استان می‌باشیم و تردد عادی و روان در جریان است.

محورهای مسدود استان گلستان:

– آزادشهر-شاهرود (محور خوش ییلاق)

– گرگان-آق قلا

– بندر ترکمن-یساقی

– آق قلا-اینچه برون

– آق قلا-گمیشان

– گمیشان-خواجه نفس

– کردکوی-بندرترکمن»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.