صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ چلسی؛ افتخار لندن
معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ چلسی؛ افتخار لندن

معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ چلسی؛ افتخار لندن

آبی‌های لندن موفق‌ترین تیم پایتخت انگلیس در فوتبال اروپا هستند و افتخارات قابل احترامی به دست آورده‌اند.

چلسی

به گزارش کسب و کار نیوز، چلسی باشگاهی که به واسطه سرمایه گذاری رومن آبراموویچ روس توانست در بین باشگاه‌های بزرگ اروپا قد علم کند و حتی قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

هر چند چلسی خیلی زود مزد سرمایه گذاری آبراموویچ را با دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر گرفت ولی اوج کار این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود که با هدایت روبرتو دی ماتئوی گمنام به دست آمد. چلسی با حضور مورینیوی پرتغالی در رأس کار و در ادامه بازیکنان بزرگی چون پتر چک، دیدیه دروگبا، هرنان کرسپو، فرانک لمپارد، جو کول، ریکاردو کاروالیو و البته جان تری و کلود ماکله له توانست بعد از ۵۰ سال قهرمان لیگ برتر شود. بعد از آن چلسی همیشه خودش را به عنوان مدعی در لیگ برتر نشان داد.

شما می‌توانید بگویید این فصلی بود که سرمایه‌گذاری‌های چلسی در لیگ قهرمانان بالاخره به نتیجه رسید، البته بدون شک شانس، نقش زیادی در این اتفاق داشت، هرچند که آنها دفعات پیش شاید با بدشانسی ناکام شده بودند. چلسی از مرحله یک‌هشتم نهایی و از بازی برگشت مقابل ناپولی به یکباره پوست‌اندازی کرد و با یک بازگشت رویایی راهی مرحله بعد شد. آنها در نیمه‌نهایی نیز با تکیه بر قدرت دفاعی خود و با اقبال زیاد توانستند بارسلونای گواردیولا را به آخر خط برسانند و راهی فینال مونیخ شوند. ۲۰۱۲ اولین فینالی بود یک طرف آن در شهر خود به میدان می‌رفت، بایرن مونیخ که با غلبه بر رئال مادرید به فینال آمده بود در طول بازی فینال بارها تا یک قدمی فتح جام پیش رفت اما هر بار ناکام بود و در نهایت چلسی دی‌ماتئو با پیروزی در ضربات پنالتی رؤیای قهرمانی در مونیخ را برای باواریایی‌ها نقش بر آب کرد. پیتر چک دروازه‌بان چلسی با مهار دو پنالتی در جریان بازی و ضربات آخر بازی، در کنار دیدیه دروگبا نقش مهمی در اولین قهرمانی تاریخ چلسی در لیگ قهرمانان ایفا کرد.

البته چلسی در سال ۲۰۰۸ در آستانه قهرمانی در لیگ قهرمانان بود. این تیم برابر یونایتد به دیدار نهایی رسید. در ضربات پنالتی در حالی که چلسی تنها یک ضربه تا قهرمانی فاصله داشت، پای جان تری در هنگام ضربه زدن لغزید تا کاری انجام شود که شاید یونایتد قادر به انجام دادن آن نبود. سپس با مهار پنالتی آنلکا توسط ادوین فن درسار، منچستر یونایتد در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو سومین قهرمانی خود در اروپا را در سال ۲۰۰۸ جشن گرفت.

بی شک باید جان تری را اسطوره تیم چلسی و هواداران این تیم بدانیم. هواداران چلسی همیشه رابطه خوبی با اسطوره تیمشان یعنی جان تری داشتند. او همه کار برای تیم محبوب خود انجام داد. وقتی تری کودک بود، در اطراف ورزشگاه استمفوردبریج پرسه می‌زد و کفش بازیکنان تیم محبوبش را واکس می‌زد. او فقط دوست داشت به چلسی خدمت کند. سپس به آکادمی باشگاه چلسی رفت و از آن جا تلاشش را برای تبدیل شدن به یک سوپر استار آغاز کرد. وقتی در اکتبر ۱۹۹۸ در جام اتحادیه برابر استون ویلا برای اولین بار پیراهن چلسی را بر تن کرد، همه با جوانی روبرو شدند که از پوشیدن پیراهن تیمش احساس غرور می‌کرد. تری سال‌ها افتخارات عدیده‌ای با تیمش کسب کرد و از شخصیت‌های پررنگ تاریخ این تیم لندنی است.

سرمربی

هدایت تیم فوتبال چلسی در حال مائوریتسیو ساری است. این مربی ایتالیایی که معمولاً او را با سیگار زیر لب در کنار زمین می‌بینیم، بعد از نایب قهرمانی با ناپولی در لیگ ایتالیا، هدایت چلسی را بر عهده گرفت و در اولین فینال، برابر سیتی در جام اتحادیه شکست خورد. او تلاش می‌کند بتواند با چلسی در فصل اول حضورش سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. موفق‌ترین مربی تاریخ چلسی نیز مورینیو است که ۳ قهرمانی در لیگ، ۳ قهرمانی در جام اتحادیه و یک قهرمانی در جام حذفی و جام خیریه را به دست آورده است.

رکوردها

گران‌ترین خرید تیم چلسی، کپا آریسابالاگا است که لندنی‌ها برای جذب او ۷۱ میلیون پوند خرج کردند. آلوارو موراتا و کریستیان پولیسیچ نیز با ۵۸ میلیون پوند در رده دوم هستند. اسکار نیز گران‌ترین فروش تیم چلسی محسوب می‌شود. چلسی برای فروش این بازیکن ۶۰ میلیون پوند از شانگهای دریافت کرد.

بیشترین گل زده در تاریخ چلسی به یک هافبک اختصاص دارد. فرانک لمپارد با ۲۱۱ گل در صدر قرار دارد و نکته جالب اینکه ادن هازارد در رده ۱۰ قرار گرفته است.

در زمینه بیشترین بازی نیز ران هریس با ۷۹۵ بازی در صدر قرار دارد و پیتر بونتی و جان تری در رده‌های دوم و سوم هستند.

افتخارات

۶ قهرمانی در لیگ برتر

۸ قهرمانی در جام حذفی

۵ قهرمانی در جام اتحادیه

۱ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

۱ قهرمانی در لیگ اروپا

۱ قهرمانی در سوپر کاپ اروپا

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.