صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / هشدار درباره حضور مردم در حاشیه تالاب قوریگل
هشدار درباره حضور مردم در حاشیه تالاب قوریگل

هشدار درباره حضور مردم در حاشیه تالاب قوریگل

فرماندار بستان آباد در خصوص حضور مردم و مسافران در اطراف تالاب بین المللی قوریگل هشدار داد.

مرگ «آق‌گل»

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدعلی موسوی در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به اینکه تالاب بین المللی قوریگل از نقاط مستعد وقوع سیل است، خواستار عدم حضور مسافران نوروزی در اطراف این تالاب شد.

وی با بیان اینکه هر ساله در تعطیلات نوروزی مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور به این تالاب می آیند، اظهار کرد: امسال به علت اینکه با شروع بارش ها احتمال وقوع سیل در این تالاب زیاد است، بنابراین به مسافران و گردشگران توصیه می شود از تردد و چادرزدن در حاشیه این تالاب و دیگر رودخانه های این شهرستان خودداری نمایند.

فرماندار بستان آباد با انتقاد از بیمه نبودن منازل مسکونی در شهرها و روستاهای این شهرستان، از شهرداری ها و دهیاری ها خواست تا جهت جلوگیری از متحمل شدن خسارت مردم در مواقع بروز بحران و حوادث، نسبت به بیمه منازل مسکونی علاوه بر فرهنگ سازی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: طی یک هفته اخیر با بررسی های مکرر بیش از ۳۰ نقطه بحرانی در شهرستان بستان آباد بویژه در مناطق روستایی شناسایی شده و برای کنترل حادثه و بحران در زمان وقوع سیل اقدامات لازم صورت گرفته است.

لای‌روبی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های بستان آباد

سرپرست شهرداری بستان آباد از لای‌روبی و آزادسازی مسیل ها و رودخانه‌ها جهت مدیریت سیل احنمالی در روزهای آینده خبر داد.

مجید ممی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه احتمال جاری شدن سیل در بستان آباد طی روزهای آینده وجود دارد، گفت: طی روزهای اخیر بستر رودخانه‌های اوجان چای و صبری چای لای‌روبی و بازگشایی شده است.

وی همچنین پاکسازی دهانه پل‌ها و کانال‌ها، رفع انسداد مسیل‌ها و ایجاد آبشکن در رودخانه‌ها را از دیگر عملیات انجام شده عنوان کرد.

سرپرست شهرداری بستان آباد با بیان به اینکه کلیه نیروهای خدماتی و آتش نشانی در آماده باش کامل جهت ورود در مواقع بحرانی است، افزود: دستگاه‌ها، ماشین آلات و تجهیزات شهرداری بستان آباد از آمادگی کامل برخوردار هستند.

همه دستگاه‌ها با تمام امکانات و تجهیزات پای کار هستند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درخصوص افزایش شدت بارندگی‌ها در سه روز آینده، گفت: همه دستگاه‌ها با تمام امکانات و تجهیزات خود پای کار هستند و با اقدامات انجام شده در روزهای اخیر، مشکل خاصی در استان نخواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی آمده است: با توجه به هشدارهای صادره توسط سازمان هواشناسی در خصوص و نفوذ سامانه بارشی جدید و فعال به استان و حسب وجود پوشش برف در ارتفاعات استان و احتمال افزایش دما و ذوب برفی طی روزهای آتی، مطابق نتایج مدل‌های شبیه سازی و پیش بینی وقوع سیلاب، انتظار می‌رود طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه، میزان جریان آب در رودخانه‌های استان به ویژه در شهرستان‌های میانه، چاراویماق، هشترود، مراغه، آذرشهر، بستان آباد، سراب، هریس و شبستر افزایش یابد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: از کلیه هم استانی‌های عزیز به ویژه ساکنان اطراف رودخانه‌های مناطق تحت تاثیر خصوصاً کشاورزان و روستائیان عزیز درخواست می‌شود ضمن رعایت موارد ایمنی و احتیاط، از تردد در مناطق خطر آفرین رودخانه‌ها و نیز چادر زدن و توقف در نزدیکی رودخانه‌ها برای استراحت با عکاسی اکیدا خودداری نموده و نسبت به برچیدن تمامی اعیانی و اشجار موجود در حدود قانونی مجاری فوق اقدامات عاجل معمول فرمایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.