صفحه اصلی / استان ها / زنجان / موزه مردان نمکی پس از گنبد سلطانیه بیشترین بازدیدکننده را دارد
موزه مردان نمکی پس از گنبد سلطانیه بیشترین بازدیدکننده را دارد

موزه مردان نمکی پس از گنبد سلطانیه بیشترین بازدیدکننده را دارد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: روز گذشته موزه مردان نمکی پس از گنبد سلطانیه میزبان بیشترین مسافر و گردشگر بوده است.

مرد نمکی

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در دهم فروردین‌ماه امسال شاهد بازدید ۴۰ هزار و ۷۶۰ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان، از جمله جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست‌ساز بودیم، افزود: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش ۲۴ درصدی داشته؛ چراکه در دهم فروردین‌ماه سال گذشته حضور ۵۳ هزار و ۵۵۰ نفر گردشگر در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه گنبد تاریخی سلطانیه به‌عنوان قلب تپنده گردشگری استان زنجان است، ادامه داد: این گنبد فیروزه‌ای در دهم فروردین‌ماه امسال پذیرای ۲۱۸۵ گردشگر و مسافر نوروزی بود.

این مسئول با یادآوری اینکه سایر ابنیه‌های تاریخی استان زنجان نیز از گردشگران و مسافران نوروزی میزبانی شایسته‌ای به عمل آوردند، تصریح کرد: به طوری که موزه مردم‌شناسی رختشویخانه زنجان روز گذشته میزبان ۱۳۶۵ مسافر و گردشگر نوروزی بوده است.

رحمتی در ادامه از بازدید ۵۵۰ نفر از غار زیبای کتله‌خور در دهم فروردین‌ماه خبر داد و یادآور شد: همچنین موزه مردان‌نمکی را باید جزو پربازدیدهای زنجان نامید، به طوری که این موزه در روز گذشته پذیرای ۱۵۰۲ گردشگر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه بحث نظارت‌ها توسط ستاد اجرایی خدمات سفر استان با قوت ادامه دارد، از انجام ۵۴ مورد بازدید نظارتی در روز گذشته (دهم فروردین) خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۱۷ نفر از مسافران در هتل، ۱۸۱ نفر در مهمان‌پذیر و ۱۰۵۱ نفر نیز در مراکز اسکان آموزش و پرورش اسکان یافته‌اند و مجموع اقامت استان در روز گذشته ۵۰۸۰ نفر بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.