چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / فرمانده کل ارتش در گلستان: آمده‌ام تا در این روزهای سخت کنار مردم باشم

فرمانده کل ارتش در گلستان: آمده‌ام تا در این روزهای سخت کنار مردم باشم

فرمانده کل ارتش درباره دلیل حضورش در مناطق سیل زده استان گلستان با بیان اینکه «احتمالاً در چند روز آینده، روزهای سخت‌تری را خواهیم داشت»، اظهار کرد: آمده‌ام در این روزهای سخت همراه دیگر هم‌رزمانم کنار مردم باشم، بلکه بتوانیم کارهای جدید را در دست بگیریم.

سرلشکر موسوی

به گزارش کسب و کار نیوز، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش که به منظور تسریع روند امدادرسانی به سیل زدگان، به استان گلستان سفر کرده است، درباره حضور اولیه نیروهای مسلح برای امدادرسانی به مردم سیل زده اظهار کرد: از روز اول چند کار کلی همچون انتقال مردم از محل‌های پرخطر به محل‌های امن، مطمئن و نیز نگهداری، اسکان، تغذیه و حفظ بهداشت و درمان آنها مدنظر بوده که این کارها باید در اولویت اول برای مردم انجام می‌شد.

وی با اشاره به اقدامات مهندسی ارتش در جریان امداد رسانی و مدیریت بحران ایجاد شده اظهار کرد: باید خطرات حجم آبی که به واسطه سیل آمده بود و مناطق وسیعی را فرا گرفته بود، تقلیل پیدا می‌کرد و از گسترش آنها پیشگیری می‌شد.

فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به علت حضورش در مناطق سیل زده خاطر نشان کرد: با اقدامات خیلی خوبی که انجام گرفته بود امیدوار بودیم که وضعیت به مرور تثبیت شود اما از دو روز قبل وضعیت مقداری پیچده‌تر شد و احتمالاً در چند روز آینده، روزهای سخت‌تری را خواهیم داشت و من هم آمدم در این روزهای سخت همراه دیگر هم‌رزمانم کنار مردم باشم، بلکه بتوانیم کارهای جدید را در دست بگیریم.

سرلشکر موسوی ادامه داد: روز گذشته تصمیمات جدیدی گرفته شد و از همان موقع کارهای جدید در دستور کار ما قرار گرفت که انشاالله بتوانیم هر چه بیشتر آسیب‌ها را تقلیل دهیم و همان‌گونه که تا الان هم تا حد بسیار زیادی همه دست‌اندرکاران موفق بودند، بتوانیم خطرات جانی را به صفر برسانیم و مردم عزیزمان آسیب نبینند.

وی با بیان اینکه «خطرات مالی قابل جبران است»، تاکید کرد: حفظ جان مردم و رسیدگی به تغذیه و بهداشت و اسکان آنها مساله بسیار مهمی است و باید آب‌های موجود از منطقه خارج شود و از ورود آب‌های دیگری که بخاطر بارش‌های آینده و احتمال آب شدن برف‌ها، سیلاب‌های بیشتری منطقه را تهدید می‌کند، جلوگیری شود؛ البته این موضوع از احتمالات است، اما باید پیش بینی اقدام را به‌عمل آورد.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: تمام تلاش‌مان را تحت مدیریت استانداری گلستان که مدیریت ستاد بحران را نیز در این منطقه برعهده دارند خواهیم کرد تا مشکلات پیش آمده برای مردم را مرتفع نمائیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.