چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / شروع فعالیت اصلی سامانه بارشی جدید از صبح فردا در استان مرکزی
شروع فعالیت اصلی سامانه بارشی جدید از صبح فردا در استان مرکزی

شروع فعالیت اصلی سامانه بارشی جدید از صبح فردا در استان مرکزی

امکان بارش‌های پراکنده از عصر امروز و امشب در برخی از مناطق استان مرکزی وجود دارد، اما فعالیت اصلی سامانه از صبح فردا در استان آغاز خواهد شد.

بارش باران در بندرعباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از کانال اطلاع رسانی هواشناسی استان مرکزی، گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور حاکی از شروع بارش‌های سامانه بارشی جدید در برخی از نواحی غرب و شمال غرب کشور می‌باشد.

بررسی تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نیز نشان می‌دهد مرکز سیستم هم اکنون در شرق دریای مدیترانه قرار دارد و با حرکت کند شرق سوی خود به تدریج بخش‌های وسیعی از کشور را طی روزهای آتی تحت تأثیر بارش‌های خود قرار خواهد داد. بیشترین بارش‌ها طی سه روز آینده در نواحی غرب و جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس و برخی از استان‌های واقع در دامنه‌های البرز پیش بینی شده است اما هسته بارش‌ها در زاگرس مرکزی در استا ن‌های لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد و همدان خواهد بود.

در استان مرکزی امکان بارش‌های پراکنده از عصر امروز و امشب در برخی از مناطق استان وجود دارد اما فعالیت اصلی سامانه از صبح فردا در استان آغاز خواهد شد و تا دوشنبه شب یا بامداد سه شنبه به صورت رگبار و بارش باران و احتمال رعدوبرق تداوم خواهد داشت.

بر اساس نقشه‌های فعلی بیشترین بارش‌ها در غرب و جنوب استان پیش بینی شده است. احتمالاً باز هم بیشترین بارش‌ها در شهرستان شازند خواهد بود. اما در همه نقاط استان احتمال بارش‌های شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر پیش بینی می‌شود. همچنین احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی بویژه در روز دوشنبه وجود دارد که می‌تواند موجب اختلال در تردد در برخی از جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان بویژه گردنه زالیان شود. سرعت وزش باد نیز طی روز دوشنبه در برخی از ساعات شدید خواهد بود.

بر این اساس توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت آمادگی و جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی در مواردی همچون مدیریت مخازن سدها، توجه به خطر سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل سیلاب و بارش برف در برخی از نواحی کوهستانی و گردنه‌های استان و امکان خسارت به گلخانه‌ها و سایر تأسیسات بدنبال وزش باد شدید اندیشیده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.