صفحه اصلی / استان ها / دستگیری باند سارقان مسلح احشام در استان مرکزی
دستگیری باند سارقان مسلح احشام در استان مرکزی

دستگیری باند سارقان مسلح احشام در استان مرکزی

کسب و کار نیوز:فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای سرقت مسلحانه احشام خبر داد و گفت: اعضای این باند به سرقت مسلحانه 237 راس دام و سرقت 3 دستگاه خودرو در 3 استان کشور اعتراف کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, براساس اعلام پلیس، سردار “حسن مفخمی شهرستانی” با اعلام این خبر، اظهار کرد: در ماه های قبل با وقوع چندین مورد سرقت از دامداری ها در دو شهرستان شازند و خمین و اقدام مسلحانه اعضای یک باند در برخی از سرقت ها، تیمی تخصصی و مشترک از کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی تخصصی این موضوع را پیگیری کردند.

وی افزود: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، سرانجام اطلاعات و سرنخ هایی از دست داشتن اعضای این باند در ارتکاب سرقت احشام در دو استان لرستان و خوزستان به دست آمد که با بهره گیری از سامانه های هوشمند پلیس، سارقان شناسایی و عملیات دستگیری آنان آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با تعامل اطلاعاتی انجام شده با استان هایی که این سارقان در آن اقدامات مجرمانه خود را انجام می دادند، سرانجام در عملیاتی برنامه ریزی شده، ۲ نفر از اعضای باند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خمین دستگیر شدند و فرد دیگر نیز که به علت ارتکاب جرمی دیگر در ندامتگاه به سر می برد، شناسایی شد که با هماهنگی های صورت گرفته با مرجع قضائی برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان خمین انتقال داده شدند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اعترافات متعدد دستگیرشدگان این عملیات، گفت: اعضای این باند در تحقیقات پلیسی و نیز با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، به سرقت ۲۳۷ راس دام در ۱۳ فقره سرقت مسلحانه احشام در استان های مرکزی، لرستان و خوزستان و همچنین ۳ فقره سرقت خودرو در شهرستان های خمین، گلپایگان و شازند و ۵ فقره سرقت نافرجام احشام در این استان ها اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه تحقیقات تخصصی پلیس از اعضای این باند حرفه ای سرقت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: عدم توجه به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل حفاظتی برای نگهداری از احشام و اعتماد بیش از حد به افراد ناشناس از عواملی است که زمینه‌ساز بروز سرقت از دامداری هاست. لازم است شهروندان در پیشگیری از سرقت توجه به توصیه‌های پلیس را مورد توجه قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.