صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نشست وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در تونس
نشست وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در تونس

نشست وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در تونس

وزرای خارجه مصر، اردن و عراق در حاشیه نشست مقدماتی اتحادیه عرب در تونس به منظور هماهنگی و رایزنی در زمینه‌های مختلف نشست تشکیل دادند.

وزرای خارجه مصر، اردن و عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر در پایان این نشست گفت، این دیدار سه جانبه در راستای تمایل سه کشور به هماهنگی و رایزنی مستمر پیرامون راه‌های تحکیم همکاری و تکامل میان کشورها در زمینه‌های مختلف و نیز در راستای نتایج نشست سه جانبه‌ای که اخیرا به منظور تحقق اهداف مشترک در قاهره برگزار شد، انجام گرفت.

وی افزود، در این نشست وزرا دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های خود را درباره تحولات مسائل منطقه‌ای مهم مشترک به بحث گذاشتند و بر ضرورت همبستگی و همکاری عربی مشترک تاکید کردند که در حفظ امنیت ملی عربی و تحقق آرزوهای ملت‌های منطقه درباره صلح و توسعه نقش دارد.

از سوی دیگر، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت، وزرای خارجه سه کشور مذکور به زودی در بغداد نیز نشستی برگزار کرده و به بررسی مسائلی از جمله وضعیت امنیتی مربوط به مبارزه با تروریسم و اقتصاد که در نشست قاهره بر سر آن توافق شد، خواهند پرداخت.

وی گفت، هماهنگی روشنی درباره مواضع سه کشور و توافق بر سر اولویت‌های همکاری در مرحله آتی وجود دارد.

همچنین سامح شکری وزیر خارجه مصر اعلام کرد: تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل بر بلندی‌های جولان را باطل می‌دانیم. از نظر ما جولان اراضی عربی است که اسرائیل آن را اشغال کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.