صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / وزیر بهداشت: دولت در تلاش است که مشکلات مردم را برطرف کند

وزیر بهداشت: دولت در تلاش است که مشکلات مردم را برطرف کند

وزیر بهداشت با بیان این که وقوع سیل باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم شد و مردم مشکلات را تحمل کردند، اما سالی پربار برای کشاورزان خواهد بود، گفت: باید از ظرفیت بیمه‌ها برای برطرف کردن پاره‌ای از مشکلات ایجاد شده ناشی از سیل استفاده کرد.

دکتر سعید نمکی

به گزارش کسب و کار نیوز، سعید نمکی در جلسه مدیریت بحران الیگودرز اظهار کرد: عده‎ای از عزیزان در استان‎های مختلف بی خانمان شدند و مردم مشکلات زیادی را تحمل کردند ولی سالی پربار برای کشاورزان خواهد بود چراکه زاگرس به شدت در معرض خطر بود و بیماری‎های بلوط ناشی از خشکسالی است.

وی ادامه داد: اگر روزی زاگرس می خشکید تمام زاگرس نشینان باید به ناکجا آباد کوچ می‎کردند و این رحمت الهی را باید افزون‎تر از عذابی تلقی کنیم که بر مردم تحمیل شد.

نمکی با بیان اینکه در اولین نشست دولت در سال جدید به مشکلات ناشی از سیل پرداختیم و مصوباتی داشتیم، افزود: امسال برای ما در اداره کشور سال سختی است. امسال از نظر فشارهای اقتصادی سال جدیدی را با مختصات جدید در کشور تجربه می‎کنیم که از سال های گذشته سخت‎تر است.

وی بیان کرد: در جلسه هیات دولت تصویب شد به کسانی که خانه هایشان تخریب شده ۱۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض و تا ۳۵۰ میلیون ریال هم تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

نمکی ادامه داد: همچنین به منازلی که مرمت نیاز دارند ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و مقداری به عنوان وام ارزان قیمت پرداخت خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: کسانی که که اراضی کشاورزی‎شان آسیب دیده هر هکتار ۲۰ میلیون ریال و باغات به ازای هرهکتار ۵۰میلیون ریال بلاعوض می‎گیرند و دامپروری برای دام سبک پنج میلیون ریال و دام سنگین ۳۰میلیون ریال و برای حوضچه‎های پرورش ماهیان سردآبی رقمی پرداخت می‎شود.

نمکی با بیان اینکه بیمه‎ها باید در این راستا به تعهدات خود عمل کنند تا بتوانیم برای برطرف کردن مشکلات مردم از ظرفیت بیمه ها استفاده کنیم، گفت: دولت در تلاش است که مشکلات مردم را برطرف کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مصرف ماهانه ۵ میلیون قوطی شیرخشک در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، هانی تحویل زاده گفت: سازمان غذا و دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.