صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بازگشایی محور یاسوج-شیراز زمان‌بر است/ آماده بودن محور قدیم برای تردد مردم و مسافران

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

بازگشایی محور یاسوج-شیراز زمان‌بر است/ آماده بودن محور قدیم برای تردد مردم و مسافران

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر یاسوج-شیراز به دلیل بارندگی کم‌سابقه و ریزش مسدود شده که بازگشایی این محور مشمول زمان است.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه کهگیلویه و بویراحمد غلام‌محمد زارعی در بازدید از محور مواصلاتی یاسوج-شیراز که به دلیل رانش زمین مسدود شده بود، افزود: بارندگی سنگین و بی‌سابقه در استان و شهرستان بویراحمد موجب ریزش کوه در  مسیر جاده یاسوج- شیراز شده است.

وی اظهارکرد: در بارندگی‌های دو روز گذشته متاسفانه بخش قابل توجهی از ارتفاعات مشرف بر جاده رانش بسیار زیادی داشته و قریب به ۱۰۰ متر از جاده از بین رفته  است و حجم بالایی از گل و لای بر زمین مانده و مسیر مسدود شده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از این جاده بازدید کردیم و به مسئولان توصیه کردم برنامه‌ریزی پاکسازی و بازگشایی مسیر را انجام دهند، البته بازگشایی جاده جدید یاسوج- شیراز نیازمند زمان است و تا رفع مشکل جاده یاسوج-شیراز جاده جایگزین پیشنهاد شده و مردم و مسافران از جاده قدیم یاسوج-شیراز از وزگ- محور ماه پرویز استفاده کنند که این محور آماده تردد است.

زارعی تصریح کرد: به دلیل بارندگی زیاد و جاری شدن چشمه‌ها جاده قدیم یاسوج-شیراز نیاز به شانه‌سازی و هدایت آب به خارج از جاده را دارد و باید دستگاه‌ها مستقر شوند که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مسیر حضور دارد و امیداوریم عملیات به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به تردد در این جاده نیازمند رسیدگی فوری و خط کشی محور و همچنین عملیات راهداری مستمر هستیم که تا بازگشایی مسیر جدید  تمهیدات لازم در جاده قدیم یاسوج-شیراز محور وزگ-ماه پرویز اندیشیده شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توصیه‌های لازم به مسئولان و متولیان شده ان‌شاالله مسیر جایگزین به عنوان یک مسیر امن و مطمئنی مورد استفاده به سمت شیراز قرار گیرد طول این مسیر ۱۰-۱۵ دقیقه فاصله دارد تا جاده جدید زمان بسیار کوتاهی است که در صورتی که اقدامات لازم انجام شود تا بازگشایی این مسیر می‌توان از مسیر قبلی استفاده کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.