صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری برای نقاط بحرانی سیلاب اخیر

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری برای نقاط بحرانی سیلاب اخیر

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت در نشست اخیر خود 500میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب از محل تملک دارایی‌ها و 10میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی به استان برای نقاط بحرانی سیلاب اخیر اختصاص داده است.

اقبال عباسی

به گزارش کسب و کار نیوز – منطقه چهارمحال و بختیاری –  اقبال عباسی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان لردگان اظهار کرد: دولت برای جبران خسارت سیلاب این استان در نشست اخیر خود، ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت علی‌الحساب از محل تملک دارایی‌ها و ۱۰میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی اختصاص داده است. 

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار برای نقاط بحرانی سیلاب اخیر اختصاص خواهد یافت. 

عباسی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سخن مردم را بیان می‌کنند و در زمینه ستاد مدیریت بحران، مسئولان به نمایندگان پاسخگو هستند. 

وی اظهار کرد: تمامی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی در زمان بحران در اختیار فرمانداران است و هیچ پیمانکاری نمی‌تواند از دادن دستگاه‌های سنگین در شهرستان‌ها سر باز زند. 

عباسی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران در این زمینه حق دارد از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی امکانات لازم برای مقابله با بحران را دریافت و به محل بحران اعزام کند. 

وی گفت: ستاد مدیریت بحران استان دستگاه‌های سنگین از جمله لودر را در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد و شهرداری‌ها نیز باید در مواقع بحران این دستگاه‌ها را براساس قانون در اختیار ستاد قرار دهند. 

عباسی تصریح کرد: باید با مدیریت صحیح، روستاهایی که در معرض رانش زمین و خطر سیلاب قرار دارند ، جا به جا شوند تا جان انسان ها به خطر نیافتد. 

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : باید محل‌های وقوع بحران شناسایی و برای رفع بحران های این مناطق برنامه‌ریزی کرد. 

عباسی اظهار کرد: فرمانداران گزارش کامل روستاهایی که تخریب شده است و خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی شدند را تا شنبه دهم فروردین به ستاد بحران تحویل دهند. 

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرستان لردگان کارهای قابل قبولی انجام شده است و قطعا این روند تداوم خواهد داشت و الگوی توسعه استان را دولت، شهرستان لردگان انتخاب کرده است. 

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همدلی همه مسئولان و مردم موجب شد، استانی که بیشترین بارش سیلاب اخیر را داشت و مرتفع‌ترین منطقه کشور است، بدون هیچ تلفات جانی، بحران سختی را پشت سر گذارد. 

عباسی از اطلاع رسانی در زمینه مدیریت بحران تقدیر کرد و گفت: رسانه‌ها، فضای مجازی و گروه‌های اطلاع رسانی در این زمینه نقش مهمی را ایفا کردند که باید از آنها تقدیر کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.