صفحه اصلی / استان ها / مازندران / مازندران سالانه درگیر دو بحران سیل و برف است
مازندران سالانه درگیر دو بحران سیل و برف است

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس:

مازندران سالانه درگیر دو بحران سیل و برف است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس، با اشاره به این‌که مازندران سالانه درگیر دو بحران بزرگ سیل و برف است، گفت: انجام نشدن لایروبی پیش از وقوع سیل و باریک بودن دهانه پل‌ها در مازندران مشکلات زیادی در هنگام بارندگی به وجود می‌آورد.

صفرعلی اسماعیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه مازندران، علی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه هفتم فروردین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران که با حضور رئیس جمهور، اعضای هیأت دولت، آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان و حسین‌زادگان استاندار مازندران در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مازندران هر سال دو بحران بزرگ مانند سیل و برف دارد که این بحران با خسارت‌های زیادی همراه است.

وی با بیان این‌که مازندران به بیش از چهار برابر جمعیت این استان خدمات ارائه می‌دهد، افزود: پیش از بحران سیل برخی اقدامات مانند لایروبی باید انجام شود اما متأسفانه به دلیل ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، لایروبی صورت نمی‌گیرد که در نتیجه مشکلاتی ایجاد می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس، خاطرنشان کرد: اگر روند کنونی به همین شکل ادامه پیدا کند در ۷۰ سال آینده جنگلی باقی نمی‌ماند.

اسماعیلی با اشاره به این‌که عدم رعایت ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها مشکل‌آفرین است، گفت: دهانه پل‌ها باریک است به همین دلیل برای عبور آب مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که بحران سیل در مازندران کنترل شده است، افزود: باید ردیف بودجه به صورت ویژه برای جبران خسارت سیل در مازندران اختصاص پیدا کند و خسارت کشاورزان در بخش‌های مختلف پرداخت شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس، عنوان کرد: باید سدهای نیمه‌تمام هرچه سریع‌تر احداث و کامل شود چون این‌گونه بخشی از مشکلات در زمینه خطر سیل برطرف می‌شوند و همچنین مشکلات اساسی در زمینه جاده‌های مازندران وجود دارد که برای بازسازی جاده‌های این استان به ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در این جلسه، اظهار کرد: بر اساس آمار و ارقام؛ سیل اخیر مازندران در ۳۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و البته کهنسال‌ترین اهالی مازندارن اذعان می‌کردند که چنین حجمی از آب را در طی عمر خود ندیده بودند.

وی افزود: بارندگی و سیل اخیر مازندران با ریزش کوه و رانش زمین در برخی نقاط استان و همچنین ورود مسافران نوروزی به مازندران همراه بود که کار ما را بسیار سخت کرد.

حسین‌زادگان با بیان این‌که در اثر سیل اخیر حدود ۹۰ کیلومتر منطقه دشت مازندران از بابل تا بهشهر دچار آب‌گرفتگی شد، گفت: خوشبختانه توانستیم ترافیک، سیل انسانی و سیل طبیعی را کنترل کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به این‌که به دلیل عدم تثبیت خاک با رانش‌های مختلفی در سطح استان روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد ارتباط‌ها در حوزه‌های مختلف مانند آب، برق و راه در ۲۴ ساعت اول پس از وقوع سیل در مناطق سیل‌زده برقرار شد.

حسین‌زادگان عنوان کرد: تقاضا داریم سد البرز که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تأمین اعتبار شود تا هرچه سریع‌تر عملیات ساخت آن را به پایان برسانیم.

وی افزود: با توجه به این‌که در حال حاضر ۲۵ استان کشور دچار بحران سیل هستند توقع نامعقول نداریم اما انتظار داریم که به مازندران توجه ویژه‌ای داشته باشید.

استاندار مازندران با اشاره به این‌که مدیریت بحران مازندران در سیل این استان به صورت میدانی عمل کرد، گفت: اگر سیل اخیر در مازندران خوب مدیریت نمی‌شد و دستگاه‌ها و مردم همراهی نمی‌کردند بیش از ۲۰۰ کشته می‌دادیم.

حسین‌زادگان با بیان این‌که بازسازی مناطق سیل‌زده را باید سرعت دهیم و قطعاً بازخورد خوبی دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۸۰۰ نفر از سیل‌زدگان مازندران تسهیلات دریافت کرده‌اند و بیمه بالغ بر ۵ میلیارد تومان کمک کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.