صفحه اصلی / استان ها / کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای مازندران
کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای مازندران

کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای مازندران

کسب و کار نیوز:معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از کشت دوباره برنج در نیمی از شالیزارهای این استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا , مجید بهادری با اشاره به برداشت برنج در ۲۰۰ هزار و ۶۳۱ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تاکنون، گفت: ۱۸۷ هزار و ۴۲۵ هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه و ۱۳ هزار و ۲۰۶ هکتار به روش سنتی برداشت شد.

وی با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۱۰۹ هزار و ۹۷۶ هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شد، اضافه کرد: کشت مجدد برنج پس از برداشت کشت اول برنج در ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۵۴ هزار و ۳۳۹ هکتار از اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مبارزه با علف های هرز در ۴۰۶ هزار و ۸۳۴ هکتار، کرم ساقه خوار برنج ۱۶۱ هزار و ۳۳۳ هکتار، بلاست خوشه در ۹۸ هزار و ۹۱۸ هکتار و بلاست برگ در ۸۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از  مزارع شالیزاری استان انجام شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۷ هزار و ۳۳۵ تن کود بین کشاورزان شالیکار استان، اظهار کرد: امسال ۲۱۴ هزار و ۳۲۶ هکتار از زمین های زراعی استان به کشت اول برنج اختصاص یافت که در ۱۶۷ هزار و ۶۲۴ هکتار ارقام محلی و ۴۶ هزار و ۷۰۲ هکتار ارقام  اصلاح شده، کشت شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.