صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / سیل راه ارتباطی ۱۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد
سیل راه ارتباطی ۱۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد

سیل راه ارتباطی ۱۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه حدود ۱۵۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بارندگی و سیل مسدود شده است.

تصاویر هوایی از مناطق سیل زده رودخانه‌های کرخه و کارون

وحید محمدی‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: بارندگی‌های چند روز اخیر خسارات زیادی به بخش‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده است.

وی بیان کرد: در طول ۳۳ سال گذشته بی‌سابقه‌ترین باران در بازه زمانی ۳۰ ساعته در مناطق یاسوج، امامزاده جعفر و دنا داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این چند روز اخیر سطح بارش‌های باران بسیار زیاد بوده است.

محمدی‌تبار عنوان کرد: سیل در کهگیلویه و بویراحمد خسارات زیادی به بخش‌های کشاورزی، محورهای ارتباطی روستایی و عشایری، تأسیسات و ابنیه شهری، کانال‌های هدایت سیل و دیوارهای حائل وارد کرده است.

وی گفت: در این خصوص نیز رانش جاده‌ها به‌خصوص جاده‌های روستایی و عشایری و محور ارتباطی شیراز به یاسوج که در حال حاضر مسدود شده، رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دو حوزه کهگیلویه و گچساران خسارت‌هایی در حوزه راه به وجود آمده است.

محمدی‌تبار بیان کرد: باران شدید باعث شد تا در تأسیسات آب شهری و روستایی، لوله‌های انتقال و پمپاژ را، سیل ببرد و تأسیسات برق و فیبر نوری نیز در این باران شدید دچار خسارت شدند.

وی افزود: منازل شهری و روستایی نیز در این سیل شدید دچار آب‌گرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آسفالت بسیاری از معابر این استان دچار آسیب شده است.

محمدی‌تبار اضافه کرد: در بخش‌های کشاورزی، شیلات، مزارع و باغات نیز آسیب وارد شده است.

وی گفت: بر اثر بی‌توجهی به هشدارهای سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دو نفر فوت شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دستور استاندار کلیه خسارت‌ها در تمامی بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها از لحاظ فنی، اعتباری و ریالی توسط مدیریت بحران جمع‌آوری و پیگیری می‌شود و به استانداری، معاون اول رئیس جمهور و دفتر رئیس جمهور ارسال می‌شوند.

محمدی‌تبار بیان کرد: راه ارتباطی حدود ۱۵۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد در این ۷۲ ساعت گذشته مسدود شده است که در حال بازگشایی هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل هماهنگی و اقدامات پیشگیرانه به دستور استاندار و همکاری دستگاه‌های مربوطه و اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه، توانستیم بخش عظیمی از خسارت‌ها را کنترل کنیم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.