صفحه اصلی / استان ها / گلستان / ارائه کلیه خدمات درمانی به سیل‌زدگان گلستانی رایگان است/ کمبود دارو و نیروی متخصص وجود ندارد
ارائه کلیه خدمات درمانی به سیل‌زدگان گلستانی رایگان است/ کمبود دارو و نیروی متخصص وجود ندارد

دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

ارائه کلیه خدمات درمانی به سیل‌زدگان گلستانی رایگان است/ کمبود دارو و نیروی متخصص وجود ندارد

دانشگاه علوم پزشکی گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه خدمات درمانی به سیل‌زدگان رایگان است و مشکل دارو و نیروی متخصص هم وجود ندارد.

نهمین روز سیل در استان گلستان - منطقه گمیشان

به گزارش کسب و کار نیوز در این اطلاعیه آمده است: دانشگاه تا پایان بحران در کنارحادثه دیدگان و پای کار است و خوشبختانه کمبودی از لحاظ نیروی متخصص و دارو وجود ندارد.

کلیه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای حادثه دیدگان و سیل زدگان رایگان بوده و هیچ تعرفه ای از این عزیزان دریافت نمی‌شود.

تاکید می‌شود کلیه مراکز درمانی با آغوش باز و رایگان آماده کمک به حادثه دیدگان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

هیچ موردی از وبا در مناطق سیل‌زده گلستان مشاهده نشده است/ لزوم توجه به توصیه‌های بهداشتی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خوشبختانه تمامی آزمایش های انجام شده در مراکز بهداشتی از نظر بیماری التور(وبا) منفی بوده و هیچ خطری سیل زدگان را در صورت رعایت کامل توصیه های بهداشتی مراقبین سلامت، تهدید نمی‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وبدا گلستان، دکتر عارف نیا اظهار کرد:‌ برای جلوگیری از بروز بیماری های حاد اسهالی تاکنون بیش از ۵ تن آهک گندزدایی منازل برای ضدعفونی اماکن در مناطق سیل زده توزیع شده است و توصیه می شود در مناطقی که قطع و وصل آب داشته ایم، حتما از آب جوشیده و بسته بندی استفاده شود.

وی با بیان اینکه توزیع ماده پرکلرین(ضدعفونی آب) توسط بهورزان در تمام مناطق روستایی گنبد، آق قلا و گمیشان توزیع شده است، افزود: عزیزان حادثه دیده حتما از نحوه استفاده آن از طریق بهورزان اطلاع حاصل نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن اینکه از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه اسهال شدید و بیماری های تب دار به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، توصیه اکید کرد: جهت شستشوی ظروف حتما از آب شرب سالم و مایع ظرفشویی استفاده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.