صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / آخرین وضعیت رودخانه کارون در اهواز/پارک‌های ساحلی اهواز زیر آب می‌روند
آخرین وضعیت رودخانه کارون در اهواز/پارک‌های ساحلی اهواز زیر آب می‌روند

آخرین وضعیت رودخانه کارون در اهواز/پارک‌های ساحلی اهواز زیر آب می‌روند

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به افزایش آورد رودخانه‌های استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.

مهمانان نوروزی در حاشیه کارون – اهواز

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به پیش‌بینی‌ها در خصوص افزایش دبی رودخانه کارون اظهار کرد: بعد از جلساتی که در ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد، تصمیماتی در خصوص دبی رودخانه کارون اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این زمینه تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش دبی ورودی سد دز و سدهای کارون، میزان دبی رودخانه کارون افزایش داده شود تا بتوانیم آب پشت سدها را مدیریت کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود تا دبی رودخانه کارون تا ۲ هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش پیدا کند و بر این اساس قطعاً پارک ساحلی اهواز را آب فرا می‌گیرد.

لشکری ادامه داد: این میزان افزایش دبی رودخانه کارون فقط باعث آبگرفتگی پارک ساحلی اهواز و شاید بخش‌هایی از جاده ساحلی شود اما خطری سایر نقاط اهواز را تهدید نمی‌کند.

وی ادامه داد: ممکن است زیرگذرهایی که در جاده ساحلی قرار دارند نیز دچار آبگرفتگی شوند اما به احتمال فراوان آب به جاده ساحلی نخواهد رسید و شهروندان اهوازی نگران نباشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ها در بالادست بسیار بالا بوده است و این مساله باعث شده تا آورد رودخانه‌های استان بسیار زیاد باشد.

لشکری عنوان کرد: سعی ما بر این است تا حداقل میزان خروجی را از سدهای استان داشته باشیم تا مردم در خوزستان با کمترین مشکل در بحث سیلاب مواجه شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.