صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / قطع آب ۴۰ روستا در کرمانشاه / اسکان اضطرای ساکنان کانکس‌ها و چادرهای در مسیر سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام کرد

قطع آب ۴۰ روستا در کرمانشاه / اسکان اضطرای ساکنان کانکس‌ها و چادرهای در مسیر سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از قطع آب ۴۰ روستا در شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب در پی طغیان آب در این دو شهرستان خبر داد.

جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در جو استان در شبانه روز گذشته، گفت: این سامانه موجب افزایش سطح آب رودخانه‌ها و سدها شده و متأسفانه در برخی مناطق طغیان آب خساراتی به بار آورده است.

وی از خسارت خط انتقال آب سه مجتمع روستایی در اثر بارش‌های شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: بر اثر این آسیب آب ۴۰ روستا در شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب قطع شد.

وی افزود: هم اکنون آبرسانی سیار به این روستاها در حال انجام است و حداکثر تا ظهر امروز سه شنبه (ششم فروردین) شبکه اصلاح و شرایط تأمین آب عادی می‌شود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خسارت‌هایی هم به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های راه و شهری استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل و مدیریت است، گفت: کاهش خسارت در گرو همراهی و مشارکت مردم برای ترک حریم رودخانه‌ها و مسیل ها می‌باشد.

بالایی تصریح کرد: سدهای استان کاملاً تحت کنترل است و جای نگرانی نیست و شرکت آب منطقه‌ای استان نیز باید سازوکار لازم را برای کنترل روان آب و سیلاب ورودی به سدها را تعبیه نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ روستایی تخلیه نشده گفت: تنها اهالی یک روستا به نام “زرور” در شهرستان گیلانغرب که شامل ۱۲ خانوار بود روز گذشته به جهت نگرانی از رانش زمین و طغیان آب به مدت ۲۴ ساعت اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: همچنین کانکس‌ها و چادرهایی که در مسیر رودخانه هستند و نیاز به جابجایی دارند، محل و امکانات مناسب توسط بنیاد مسکن تأمین شده و در آن مستقر می‌شوند.

بالایی با بیان اینکه جای هیج گونه نگرانی نیست، از مردم خواست تا اخبار هواشناسی و هشدارهای مربوط به سیل و طغیان رودخانه‌ها را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.