صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / رئیس سازمان بازرسی از مصدومان سیل شیراز عیادت کرد
رئیس سازمان بازرسی از مصدومان سیل شیراز عیادت کرد

به نیابت از رئیس قوه قضائیه؛

رئیس سازمان بازرسی از مصدومان سیل شیراز عیادت کرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همزمان با بازدید از شیراز و وضعیت این شهر پس از وقوع سیل، گفت: اگر رودخانه محل وقوع حادثه لایروبی می‌شد قطعاً به این اندازه خسارت به بار نمی‌آمد و با احضار متولیان امر، موضوع بررسی می‌شود. در صورت احراز قصور و تقصیر احتمالی حتماً با مسببین وفق قانون برخورد خواهد شد.

photo_2019-03-26_22-31-29.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج که پیرو دستور رئیس قوه قضائیه و به منظور نظارت بر روند امدادرسانی و بررسی زوایای گوناگون سیل ویرانگر در شیراز، عازم این شهر شده بود در بدو ورود در بازدید از دروازه قرآن (محل وقوع حادثه) اظهار کرد: در صورت احراز قصور و تقصیر احتمالی حتماً با مسببین وفق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: جوانب مختلف موضوع به طور دقیق و ویژه بررسی می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، تصریح کرد: مسئولان قضائی استان از لحظات اولیه حادثه در صحنه حضور داشتند و با تعیین تعدادی کارشناس خبره، در مورد همه موضوعات بررسی‌ها را انجام می‌دهند.

قاضی سراج افزود: کسانی‌که شکایت دارند با مراجعه به دادگستری و سازمان بازرسی شکایت خود را ثبت نمایند.

وی بیان کرد: این موضوع به صورت دقیق رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: اگر این رودخانه لایروبی می‌شد قطعاً به این اندازه خسارت به بار نمی‌آمد. با احضار متولیان امر، موضوع بررسی می‌شود.

بر اساس این گزارش در ادامه این بازدید سراج با حضور در بیمارستان شهید رجایی شیراز از مصدومان حادثه سیل اخیر این شهر عیادت کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان این عیادت ضمن صحبت با پزشکان بیمارستان و پیگیری تسریع روند درمان مصدومان حادثه سیل شیراز، از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در جهت امدادرسانی به مصدومان قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: متأسفانه حادثه تلخی در شیراز اتفاق افتاد و تعدادی از هموطنان عزیزمان در این حادثه هولناک، جان خود را از دست دادند. این واقعه دردناک برای همه ما تلخ و تأسف‌آور بود و من به نوبه خود این مصیبت را به بازماندگان حادثه تسلیت عرض می‌کنم.

قاضی سراج افزود: از سوی رئیس محترم قوه قضائیه از بازماندگان این حادثه دربیمارستان شهید رجایی شیراز عیادت و سلام ایشان را از نزدیک به مجروحان این حادثه ابلاغ و از خداوند برای آنها شفا مسألت کردم. امیدوارم که بتوانیم با پیگیری‌های لازم، کمی از آلام مصدومان این حادثه را تسکین دهیم.

نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه از مهمان‌نوازی و همدردی مردم شیراز با مصدومان سیل و کمک‌رسانی آن‌ها در اسکان رایگان حادثه دیدگان تشکر و قدردانی کرد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که مسئولان قضائی استان با دعوت از مسئولان بیمه‌ها، پیگیری‌های لازم را در خصوص خودروهای آسیب دیده و تعیین خسارات انجام داده‌اند، گفت: با پیگیری‌های دادگستری استان، خودروهایی که بیمه بوده‌اند خسارت آن‌ها از طریق بیمه و خودروهایی که بیمه بدنه نداشتند، خسارت آن‌ها از طریق دولت جبران خواهد کرد.

سراج افزود: کلیه هزینه‌های درمانی مصدومان را دولت عهده‌دار شده است و علاوه بر آن دولت یک کمک نقدی بلاعوض نیز برای مصدومان و خسارت‌دیدگان در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این بازدید، ابراهیم شاهرخیان معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی، رئیس کل دادگستری استان، دادستان شیراز و بازرس‌کل استان فارس، قاضی سراج را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.