صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / اقدام چهره‌های مشهور در جمع آوری کمک‌های مردمی امری پسندیده است اما…

جاویدنیا:

اقدام چهره‌های مشهور در جمع آوری کمک‌های مردمی امری پسندیده است اما…

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: اقدام چهره‌های مشهور در جمع آوری کمک‌های مردمی امری پسندیده است اما باید با نظارت نهادهای مسئول این امر ساماندهی شود تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود و کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

جواد جاویدنیا

به گزارش کسب و کار نیوز، جواد جاویدنیا درباره کلاهبرداری‌های متعددی که تاکنون تحت پوشش جمع آوری کمک‌های مردمی صورت گرفته، گفت: از شب گذشته تاکنون حدود ۶۰ فقره حساب اعلام شده که برخی مسدود و برخی در دست اقدام هستند.

وی افزود: به لحاظ کلاهبرداری‌های متعدد که تحت پوشش جمع آوری کمک‌های مردمی ارتکاب یافته این تصمیم از باب پیشگیری از وقوع جرم گرفته شده و ضرورت دارد این امر ساماندهی شود و تصور نشود که قوه قضاییه می‌خواهد برای کمک رسانی انحصار حاکمیتی ایجاد کند.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: افراد و گروه‌ها و تشکل‌هایی که حسابشان مسدود شده است با حصول اطمینان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد از هویت صاحبان حساب و نظارت کامل بر روند جمع آوری و هزینه‌کرد آن و ارائه مجوز از جمعیت هلال احمر یا کمیته امداد و انعکاس آن به این معاونت می‌توانند مسدودی حساب‌های خود را رفع کنند.

جاویدنیا ادامه داد: این افراد نیز از طریق همان سامانه می‌توانند اعلام گزارش کنند و درخواست رفع مسدودی را ارائه نمایند.

وی افزود: اقدام چهره‌های مشهور در جمع آوری کمک‌های مردمی امری پسندیده است اما باید با نظارت نهاد‌های مسئول این امر ساماندهی شود تا جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شود و کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد ضمن اینکه با مدیریت متمرکز نهاد‌های مسئول از هزینه‌های موازی یا ریخت و پاش و اسراف و تهیه چند برابری برخی اقلام و کمبود برخی اقلام دیگر جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.