صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / شهر معبد “الهه آب‌ها” چشم انتظار بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی
شهر معبد “الهه آب‌ها” چشم انتظار بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی

شهر معبد “الهه آب‌ها” چشم انتظار بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی

فرماندار شهرستان کنگاور پیش بینی کرد، با توجه به آمار سالهای گذشته، نوروز 98 کنگاور میزبان بیش از 100 هزار گردشگر نوروزی باشد.

معبد الهه آب‌ها

خیرالله خزایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمادگی کامل شهرستان کنگاور برای استقبال از گردشگران نوروزی، گفت: خوشبختانه با همکاری همه دستگاه ها و بویژه شهرداری کنگاور، همه چیز برای استقبال مناسب از گردشگران نوروزی فراهم شده است.

وی از تدارک ظرفیت اسکان شبانه بیش از ۳۰۰ نفر در شش نقطه شهر کنگاور خبر داد وافزود: برای شرایط آب و هوایی نامناسب هم مکان هایی جهت اسکان اضطراری گردشگران فراهم شده است.

فرماندار کنگاور از برپایی چادر عشایر و نمایشگاه های صنایع دستی در مسیرهای تردد گردشگران خبر داد و یادآور شد: راهنمایان گردشگری هم در محورهای پرتردد شهرستان و نیز مبادی ورودی و خروجی شهر کنگاور برای راهنمایی گردشگران مستقر هستند.

خزایی در ادامه به جاذبه های متعدد گردشگری شهرستان اشاره کرد و افزود: مهمترین جاذبه گردشگری شهرستان معبد آناهیتا است که قدمتی بیش از هزار سال دارد و همواره پذیرای بسیاری گردشگران درطول سال است.

وی افزود: در کنار معبد، سراب‌های متعدد از جمله سراب فش، سراب کبوترلانه، ماران و باباعلی نیز همواره به عنوان یکی از جاذبه های اصلی شهرستان مطرح بوده است.

فرماندار کنگاور از پل کوچه و تپه گودین نیز به عنوان دیگر جاذبه های تاریخی این شهرستان نام برد و افزود: همچنین روستای هدف گردشگری “فش” به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های شهرستان مطرح است که سالانه تعداد زیادی گردشگر از آن بازدید می کنند.

وی به استقرار اقامتگاه های بومگردی دراین روستا اشاره کرد و افزود: ساز تنبور این روستا ثبت ملی شده و گردشگران می توانند از صنایع دستی این روستا و بویژه این ساز زیبا سوغات ببرند.

خزایی با اشاره به بازدید حدود ۸۰ هزار نفر از این شهرستان در نوروز امسال گفت: پیش بینی می شود نوروز ۹۸ در صورت اوضاع مساعد جوی میزبان بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر باشیم.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.