صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌های خوزستان خودداری کنند
مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌های خوزستان خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هشدار داد:

مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌های خوزستان خودداری کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، گفت: مسافران نوروزی از هر گونه فعالیت تفریحی، تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

شهر "رفیع" استان خوزستان در محاصره سیلاب

کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اخطاریه اداره‌کل مدیریت بحران استان در خصوص ورود سامانه بارشی اظهار کرد: عشایر و روستاییان از تردد غیرضروری، توقف، تردد، اسکان و برپایی کمپ، چادر، و همچنین چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بندهای ذخیره آب، قنوات، کانال‌ها و سواحل دریا پرهیز کنند.

وی افزود: بر اساس این اخطاریه از اواسط روز شنبه تا اوایل چهارشنبه هفته آینده یک سامانه بارشی وارد خوزستان می‌شود که طی این مدت، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه‌ای به ویژه در روز دوشنبه و همچنین احتمال تگرگ در استان که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها را در پی خواهد داشت، انتظار می‌رود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: براساس گزارش هواشناسی نیز پیش‌بینی شده که بیشترین شدت بارش‌ها طی اواسط روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه خواهد بود و بیشترین حجم بارش‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه‌های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون و روز سه‌شنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوضه‌های آبریز دز، کارون و مارون است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بارش‌ها توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور مدیریت خروجی از سدهای استان جهت کاهش خسارات احتمالی اتخاذ شود و توصیه به مردم در زمینه خودداری از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بسیار ضروری است.

حاجی‌زاده گفت: با توجه به این اخطاریه و با در نظر گرفتن افزایش آورد بالادست رودخانه‌های خوزستان و افزایش حجم اکثر سدها در ماه‌های اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدهای استان، همچنین با توجه به حضور مسافران نوروزی به تمامی مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام آماده‌باش شده است و از آنها خواسته شده در محل کار خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: مسافران نوروزی از هر گونه فعالیت تفریحی، تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.