صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / راهنمای تازه‌کارها در خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

راهنمای تازه‌کارها در خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

آماری که در سال ۲۰۱۷ درباره میزان مصرف لوازم یدکی در جهان گرفته شد، نشاندهنده این امر بود که میزان تعمیرات خودرو در سال ۲۰۱۷، ۶۱% بالاتر از همین میزان در سال ۲۰۰۰ بوده است. بخش عمده این افزایش به تعمیرگاهی که برای تعمیر خودرو به آن مراجعه می‌کنید و لوازم یدکی که برای تعمیر خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی دارد. شاید بدترین سناریو این باشد که ماشین خود را به یک دلال سپرده و برای خرید لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتا به او پیش پرداخت هم بدهید. در این شرایط احتمال اینکه کلاه سرتان برود و لوازم یدکی نامرغوب روی ماشین قرار بگیرد، به شدت زیاد است.
صاحبان خودروهای ژاپنی به خوبی می‌دانند که باید خودشان اقدام به تهیه لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتا ی خود کرده و تعمیر اتومبیل را یا خودشان انجام دهند و یا به یک تعمیرکار مورد اعتماد مراجعه کنند و کار را به او بسپارند. این ایده به نظر خیلی خوب می‌رسد و شاید تنها قسمت مشکل آن برای برخی افراد پیدا کردن لوازم یدکی خودروهای ژاپنی اصلی و با کیفیت باشد.
یکی از گزینه‌های موجود، خرید لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتا بصورت آنلاین است و دانستن مطالب زیر می‌تواند در خرید اینترنتی این قطعات به شما کمک کند. به این صورت می‌توانید با اطمینان خرید کرده، پول زیادی صرفه‌جویی کنید بدون اینکه سرتان کلاه برود.

دانش شما از خودرو

دانش شما از خودرو
کسب اطلاعاتی درباره خودرو و به ویژه درباره اطلاعات مدل‌های ساخته شده در آن سال، می‌تواند بسیار مفید باشد. اغلب افراد در هنگام خرید خودروهای ژاپنی فقط به نام برند و شهرت آن توجه می‌کنند و اصلا به این فکر نمی‌کنند که آیا لوازم یدکی تویوتا و یا لوازم یدکی مزدا به راحتی یافت می‌شوند یا خیر.

حتما پیش از تصمیم برای خرید هر خودرویی درباره سهولت دسترسی و قیمت لوازم یدکی آن تحقیق کرده و اطلاعات لازم را در این باره به دست بیاورید. گاهی اوقات پیدا کردن یک تولیدکننده لوازم یدکی OEM و یا کارخانه‌های دیگر تولیدکننده لوازم یدکی خودروهای ژاپنی پیش از تصمیم برای خرید، می‌تواند بسیار موثر باشد. قانون نانوشته‌ای که در این باره وجود دارد این است که هر چه مدل اتومبیل خاص‌تر باشد، معمولا پیدا کردن قطعات و لوازم یدکی ان نیز مشکل‌تر خواهد بود.

شماره شناسایی VIN خودرو خود را بدانید.

هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی، دانستن اینکه کدامیک از قطعات اتومبیل نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد به تنهایی کافی نیست. همیشه برای حصول اطمینان باید شماره شناسایی VIN را پیدا کنید و بدین وسیله از درستی قطعه خریداری شده و تطابق آن با خودروی خود مطمئن شوید. اگر نتوانستید این شماره را پیدا کنید می‌توانید به یکی از فروشندگان یا مراکز ارائه خدمات و سرویس اتومبیل مراجعه کنید.
در خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی از قبیل لوازم یدکی مزدا و لوازم یدکی تویوتا باید خیلی دقت کنید زیرا در بسیاری موارد تنها قطعاتی روی این اتومبیل‌ها سوار می‌شود و به درستی عمل می‌کند که دقیقا با سیستم خودرو هماهنگی کامل را داشته باشد و اگر از قطعه نامناسبی استفاده شود ممکن است موجب بروز مشکلاتی در استارت، سیستم برق و یا دیگر قسمت‌های خودرو شود.

به دنبال قیمت‌های خیلی پایین نباشید.

وقتی صحبت از لوازم یدکی خودروهای ژاپنی دست دوم به میان می‌اید، اغلب مردم اینگونه تصور می‌کنند که این لوازم یدکی باید قیمت خیلی پایینی داشته باشند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که خرید لوازم یدکی تویوتا و لوازم یدکی مزدا ارزان‌قیمت معمولا خیلی ریسکی و پرخطر است و اغلب مواقع این قطعات از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.
معمولا در مراکز ارائه خدمات اتومبیل و یا اوراقی‌های خودرو می‌توانید مکانیک‌های ماهر و باتجربه‌ای پیدا کنید که می‌توانند قیمت واقعی لوازم یدکی مورد نظر را به شما بگویند. علاوه بر این می‌توانید از طریق اینترنت جستجو کرده و قیمت فروش سال گذشته و یا میانگین قیمت موجود روی وبسایت‌های مختلف را پیدا کنید و اگر قیمت قطعات بدون توجیه منطقی خیلی پایین‌تر از حد نرمال بود از خرید آن‌ها اجتناب کنید.

خرید اینترنتی از سایت‌هایی مثل TradeMe، eBay و یا دیوار و شیپور

معمولا مراجع به اینگونه وبسایت‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین می‌تواند در صرفه‌جویی و خرید مقرون به صرفه لوازم یدکی خودروهای ژاپنی بسیار موثر باشد اما باید خیلی مراقب باشید. گاهی اوقات ممکن است کلاه‌برداران قطعات فرسوده را به جای لوازم یدکی دست دوم در حد نو به فروش برسانند و یا اقدام به فروش قطعات و لوازم یدکی تقلبی کنند که این مورد اخیر بسیار رایج است. در خرید آنلاین باید به تمامی این موارد توجه داشته باشید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.