صفحه اصلی / استان ها / زنجان / این خانه امن است
این خانه امن است

این خانه امن است

‌معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان تاکید کرد: خانه امن بهزیستی، مأمنی برای زنان آسیب دیده است.

مسکن

‌سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با بیان این‌که مرکز دولتی خانه امن بهزیستی زیر مجموعه دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی است ولی در حال حاضر زیر نظر مسئول اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: هدف بهزیستی تحکیم بنیان و تقویت کانون گرم خانواده است. به همین منظور، در خانه امن به عنوان یکی از کانون‌های حمایت‌گر بهزیستی، تلاش می‌شود که زنان و دختران در مقابل خشونتی که ممکن است از سوی سایر اعضای خانواده، به ویژه پدر و یا برادر دریافت کنند، حمایت کند.

این مسئول با بیان این‌که خانه امن، بستر خانواده را برای حضور فرد در شرایطی عاری از خشونت فراهم می‌کند، ادامه داد: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است. این زنان به دلیل این‌که در معرض خشونت واقع شده‌اند، نیاز به اسکان در محلی امن دارند تا کارشناسان مددکاری و روانشناسی با مداخلات تخصصی خود بتوانند زمینه حضور مجدد فرد خشونت دیده در کانون خانواده را فراهم کنند؛ در واقع این مداخلات تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت .

وی با اشاره به این‌که زنان ارجاع شده به خانه‌های امن، از حمایت‌های روانی اجتماعی برخوردار می‌شوند، افزود: در خانه امن، مداخلات به صورت کوتاه مدت برای پاسخ‌گویی به نیازهای اساسی مانند خوراک، پوشاک، سرپناه و امنیت ارائه می‌شود. همچینن افراد از مداخله‌های بلندمدت شامل اقدامات تخصصی به منظور حمایت و توانمندسازی مراجعان به صورت شبانه‌روزی برخوردار می‌شوند.

حسینی تصریح کرد: در خانه‌های امن، مددکار اجتماعی، روانشناسان بالینی و مشاور حقوقی، فعالیت دارند و مددجویان در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در بهره‌مند می‌شوند؛ به عبارتی زنان خشونت دیده از طرق مختلف می‌توانند از خدمات مرکز خانه امن استفاده نمایند به این صورت که به صورت حضوری و یا با استفاده از خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ خود را معرفی کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء‌استفاده جنسی، افزایش حمایت‌های قانونی از آن‌ها است. افزایش آگاهی‌های اعضای خانواده‌ از مصادیق و مظاهر خشونت و شیوه‌های مقابله با آن، استفاده از امکانات سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی و توان‌افزایی دانش دختران و زنان، همچنین کمک به زنان و دختران برای گزارش خشونت‌های خانگی در خصوص خود از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در مقابله با خشونت‌های خانوادگی صورت پذیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.