صفحه اصلی / استان ها / ایلام / الگوی نوین مشاغل خانگی؛ گامی اساسی در تکمیل حلقه‌های مفقوده تولید

یک مسئول عنوان کرد:

الگوی نوین مشاغل خانگی؛ گامی اساسی در تکمیل حلقه‌های مفقوده تولید

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام ارزیابی خود را از اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی بسیار مثبت اعلام کرد و گفت: این طرح می‌تواند حلقه‌های مفقوده تولید را در استان تکمیل کند.

مشاغل خانگی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، درباره‌ی ارزیابی از اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اظهار کرد: خوشبختانه ارزیابی از نحوه‌ی اجرای این طرح بسیار مثبت است و جهاددانشگاهی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

وی تصریح کرد: این طرح می‌تواند حلقه‌های مفقوده تولید را در استان تکمیل کند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه برای ایجاد تحول در استان باید سرمایه گذاران را تکریم کرد و در راستای جذب سرمایه تلاش های گسترده ای صورت پذیرد زیرا آوردن سرمایه و پول به استان کار ساده ای نیست، گفت:صدور مجوزهای بدون نام از اقدامات بسیار ارزشمند استان برای تکریم سرمایه گذاران بوده است زیرا اخذ مجوز از ادارات مرتبط یکی از مشکلات پیش پای سرمایه گذاران بود که در این راستا به نیابت از سرمایه گذاران مجوزهای لازم صادر شده که در این راستا هم اکنون ۱۸۰ طرح آماده برای سرمایه گذاران دارای اهلیت در استان وجود دارد.

درویشی ادامه داد: یکی از جهت گیری های استان در حوزه اقتصادی تحرک بخشی به ادارات و دستگاه های متولی بخش اقتصاد بود که کارگروه های متعددی در این راستا وجود دارد که اتفاقات حوزه اقتصادی استان در این کارگروه ها رقم می خورد.

وی تصریح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید به عنوان کلینیک رفع مشکلات حوزه تولید در طول این دوره اقدام و تصمیم گیری کردند که مشکلات حوزه های تولید استان پس از کارشناسی در این جلسات بررسی و برای آنها تصمیم گیری می شود.

معاون اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۹۰ مصوبه در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید که ۱۷۲ مصوبه از آنها اجرایی شده است، گفت: نظارت‌های مناسبی بر اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی وجود دارد و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت هفتگی برگزار و ۵۴ جلسه در طول سال ۹۷ برگزار شد و در این کارگروه ۳۵۴ مصوبه مصوب شده  که ۲۰۴ مصوبه آن به طور کامل اجرا و مابقی در دست اجرا است و می‌توان گفت ضریب خطای مصوبات بسیار پایین و کمتر از ۲ درصد است.

درویشی تصریح کرد: تعیین تکلیف طرح های تملیک شده در استان که ۴۳ طرح هستند؛ از دیگر جهت گیری های ما در ستاد تسهیل استان بود که دستورات لازم در این زمینه به بانک های استان صادر شده است.

وی ادامه داد: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ۱۵۵ میلیارد تومان تاکنون در حوزه اشتغال روستایی جذب شده است و با این مقدار اعتبار ۲۶۸۶ طرح ایجاد که برای ۴۷۳۶ نفر ایجاد شغل و فرصت داشته است‌.

معاون اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر سهم استان ۱۱۲ میلیارد تومان بود که ۴۷ میلیارد تومان آن ابلاغ و ۳۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده و زمینه ایجاد ۲۱۵۹ شغل در این بخش ایجاد شده است‌.

درویشی،  اصلاح فرایندها و رویه های فضای کسب و کار را  از دیگر برنامه‌ها و اقدامات انجام شده عنوان کرد و فضای کسب و کار استان همواره در حال رصد کردن است و متناسب با آن روند ها و فرایند های آن اصلاح می‌شود.

وی با بیان اینکه از هر فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری سمگا برای فعالیت در حوزه گردشگری استان ایلام اعلام آمادگی کرده و اقدامات مناسبی در این راستا انجام گرفته است.

وی تکمیل زنجیره صنعت در استان را دغدغه‌ی همه مسئولان استان و دستگاه‌های تخصصی دانست و گفت: اصلاح ساختارها از دیگر اقدامات دولت بوده و تغییر الگوی کشت و توسعه باغات از دیگر اهداف ما در راستا اصلاح ساختارها است چرا که متاسفانه استان ایلام با وجود منابع مناسب آب و زمین های حاصلخیز در زمینه باغات در کشور با فاصله زیادی آخر است.

درویشی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار گفت: تا الان ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از هزار تن گوشت مرغ برای تنظیم بازار تزریق شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.