صفحه اصلی / استان ها / گیلان / آسیب جدی به ذخیره دریای خزر با صید ماهیان بارور
آسیب جدی به ذخیره دریای خزر با صید ماهیان بارور

آسیب جدی به ذخیره دریای خزر با صید ماهیان بارور

‌رییس اداره محیط زیست لنگرود گفت: صیادان غیرمجاز نیز با سوءاستفاده از این موقعیت در حالی که ماهیان سفید برای تخم‌ریزی در بستر امن و پرتغذیه رودخانه آرام می‌گیرند، تور صیادیشان را پهن و با صید ماهیان بارور، بی‌رحمانه به این ذخیره مهم دریای خزر آسیب می‌رسانند.

ماهی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدامین نجات در جلسه محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: مامورین یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله، به اجرای عملیات گشت و کنترل از مصب رودخانه لنگرود اقدام کردند.

وی افزود: در فصل تخم‌ریزی ماهیان علاوه بر جمع آوری تعدادی از دام‌های زیرآبی موفق به کشف و ضبط ۱۳ عدد لانس ماهیگیری شدند.

نجات ادامه داد: همه ساله از اواخر اسفندماه مهاجرت ماهیان استخوانی به ویژه ماهی سفید از آب‌های دریای خزر به سمت رودخانه‌ها برای تخم‌ریزی آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه ادامه می‌یابد. صیادان غیرمجاز نیز با سواستفاده از این موقعیت در حالی که ماهیان سفید برای تخم‌ریزی در بستر امن و پرتغذیه رودخانه آرام می‌گیرند، تور صیادیشان را پهن و با صید ماهیان بارور، بی‌رحمانه به این ذخیره مهم دریای خزر آسیب می‌رسانند.

وی تصریح کرد: هرگونه صید غیرمجاز، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها در زمان تخم‌ریزی این گونه‌های آبزی ممنوع است و با افزایش جرائم صید و اطلاع ‎ رسانی بیشتر در این خصوص می تواند تأثیر زیادی در بازدارندگی از تخلفات زیست‌محیطی در گونه های حیات وحش و آبزیان منطقه و شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.