صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / خراسان جنوبی نیازمند فضاهای آموزشی مناسب برای معلولان است

خراسان جنوبی نیازمند فضاهای آموزشی مناسب برای معلولان است

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین درخواست ما از خیران مدرسه‌ساز، ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزان استتثنایی و معلول به ویژه ساخت مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی است.

اوتیسم

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه خراسان جنوبی، مرضیه بااطمینان، امروز ۲۶ اسفند، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: متاسفانه این مدرسه مناسب سازی نشده چراکه به دلیل شرایط خاص این دانش‌آموزان، مدارس این دانش‌آموزان باید مجهز به کلاس‌های کاردرمانی، اتاق شن، اتاق تاریک، مشاوره، آب درمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی، بازی درمانی و حیات خلاق باشد.

با اطمینان گفت: دانش‌آموزان اوتیسمی رشته‌های خاصی دارند که در این راستا مدرسه اوتیسم حداقل به هشت کلاس مناسب‌سازی شده نیاز دارد.

وی ساخت یک مرکز پیش دبستانی مستقل را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و ادامه داد: همچنین ساخت سالن ورزشی چند منظوره برای دانش‌آموزان خاص که مناسب سازی شده باشد، از دیگر نیازهای دانش‌آموزان استثنائی است.

وجود بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در خراسان جنوبی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان چهار دانش‌آموز اوتیسمی شناسایی شده است، تصریح کرد: در صورت وجود مدرسه مناسب سازی شده، دانش‌آموزان بیشتری جذب می‌شوند چراکه به دلیل کمبود فضا و فضای نامناسب و خدمات بسیار اندک، این دانش‌آموزان به استان‌های دیگر مهاجرت می کنند.

بااطمینان گفت: بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در خراسان جنوبی وجود دارند که این آمار مجزا از دانش‌آموزان مراکز اختلالات در استان است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان استثنایی شهرستان درمیان در کانکس تحصیل می‌کنند و روند ساخت مدرسه در حال اجرا است، اظهار کرد: همچنین طبق استانداردها، سیستم گرمایشی فضاهای آموزشی دانش‌آموزان استثایی باید گرمایش از کف باشد اما سیستم گرمایشی این مراکز نیز استاندارد نیست و با بخاری کاربراتوری تامین می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی بیان کرد: مهم‌ترین درخواست ما از خیران مدرسه ساز، ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزان استتثنایی و معلول به ویژه ساخت مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی است.

بااطمینان ادامه داد: در بحث خدمات حمایتی، وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را حمایت می‌کند اما باز هم به دلیل هزینه‌های هنگفت کاشت حلزون و عمل جراحی ناشنوایی بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان استقبال نکرده و این دانش‌آموزان از تحصیل بازمی‌مانند.

فعالیت ۴۰ مرکز آموزش استثنایی در خراسان جنوبی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی تعداد مراکز استثنایی فعال در شهرستان بیرجند را ۱۰ آموزشگاه برشمرد و گفت: ۲۶ آموزشگاه استثنایی و ۱۳ مرکز اختلالات در خراسان جنوبی فعالیت دارند و دو آموزشگاه دیگر در حال ساخت است.

بااطمینان یادآور شد: برای حمل و نقل دانش‌آموزان معلول جسمی حرکتی از خانه به مدرسه، نیاز به ماشین‌های مناسب سازی شده و ویلچردار داریم چراکه این دانش‌آموزان به دلیل سختی رفت و آمد به مدرسه، از تحصیل بازمی‌مانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.