صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / خط قرمز ما در چهارشنبه‌سوری تأمین آرامش و امنیت خانواده‌هاست
خط قرمز ما در چهارشنبه‌سوری تأمین آرامش و امنیت خانواده‌هاست

دادستان اردبیل:

خط قرمز ما در چهارشنبه‌سوری تأمین آرامش و امنیت خانواده‌هاست

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: خط قرمز ما در چهارشنبه آخر سال تامین امنیت و آرامش خانواده‌هاست و اجازه نخواهیم داد نظم عمومی به هم بخورد.

عتباتی دادستان اردبیل

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدناصر عتباتی در جلسه ستاد تمهید مقدمات و هماهنگی برای برگزاری چهارشنبه‌سوری کم حادثه در اردبیل اظهار کرد: ما در چهارشنبه آخر سال همواره با برخی حوادث ناگوار و نگرانی از سوی خانواده‌ها روبرو بودیم که امسال با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم تا میزان این حوادث ناگوار به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: به نسبت دو سال گذشته در سالجاری و در این ایام پایانی سال میزان حوادث ناگوار در سطح استان اردبیل به ویژه مرکز استان به حداقل رسیده و ما تاکنون حادثه تلخ و تاسف بار نظیر قطع عضو و یا مرگ و میرها را شاهد نبودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل رویکرد اصلی را در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال پیشگیرانه و مبتنی بر برنامه‌های آموزشی از سوی رسانه‌ها، صدا و سیما و آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا آگاهی عموم هموطنان به ویژه خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان افزایش یافته و حوادث تلخ و ناگوار این روز به حداقل برسد.

عتباتی بیان کرد: در روزهای گذشته محموله‌هایی در سطح کشور و استان اردبیل حاوی مواد محترقه و توزیع آن در مناطق مختلف کشف شد که این امر که با هوشیاری نیروی پلیس انجام شد زمینه کاهش آسیب‌ها و ارتقای آرامش و آسایش مردم را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه مخالف شادی و سرزندگی مردم نیستیم بلکه بر این باوریم که باید با اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده اجازه ندهیم تا عده‌ای اخلالگر نظم عمومی امنیت و آرامش جامعه را به هم بزند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ما به شادی و سرزندگی جامعه و خانواده‌ها اعتقاد راسخ داریم و بر این باوریم در این روزهای پایانی سال مردم باید شاد و سالم باشند ولی در کنار این شادی، امنیت و آرامش نیز باید به شایستگی رعایت شود.

عتباتی تصریح کرد: ما به شدت با اخلاگران نظم عمومی که با ایجاد صدای مهیب و حتی انفجارهای خطرناک آرامش و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد می‌کنیم و به ضابطان قضائی اعلام کردیم به جد با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه برخوردی جدی داشته باشند.

وی گفت: ما به صورت منطقی و معقول اقدامات و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم و از خانواده‌ها انتظار داریم اجازه ندهند فرزندانشان با تهیه و پخش مواد خطرناک نه تنها سلامت خود را به خطر بیندازند بلکه آرامش جامعه را نیز بر هم نزنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از نهادهای خدمات‌رسان به ویژه آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه‌ها خواست؛ تا در این ایام به شکل آماده‌باش در خدمت هموطنان بوده و اجازه ندهند چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شود.

عتباتی اظهار کرد: با مجموعه پلیس به ویژه یگان امداد، پلیس آگاهی و امنیت و امداد و همچنین اماکن هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از ساعت ۱۶ عصر سه شنبه هفته آینده همزمان با شب چهارشنبه سوری پاساژها و مراکز خرید تعطیل شده و نسبت به تخلیه این مکان‌ها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی را در بحث آموزش دانش‌آموزان در مورد خطرات و آسیب‌های مواد محترقه و آتش سوزی‌های احتمالی انجام داده‌اند که امیدواریم این برنامه‌ریزی‌ها به سلامت و ارتقای نشاط جامعه کمک کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به فعالیت گشت‌های محله محور بسیج، مبارزه با فروشندگان اقلام اولیه مواد محترقه و پلمب این مراکز اشاره کرد و افزود: ما از اصناف و اتحادیه‌ها انتظار داریم تا در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند تا ما شاهد فروش اقلام اولیه و مواد مورد نیاز برای تهیه مواد آتش‌زا و محترقه نباشیم.

عتباتی حضور پلیس را در پمپ بنزین‌ها و همچنین مکان‌های آسیب‌زا یادآور شد و بیان کرد: پمپ بنزین‌ها باید از فروش دستی بنزین و سایر مواد آتش‌زا جلوگیری کرده و اگر سودجویانی را در این زمینه مشاهده کنیم قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه خطاب به پلیس راهور گفت: پلیس راهور نیز باید ترافیک این ایام را کنترل کرده و اجازه ندهند برخی افراد از فضای شلوغ استفاده کرده و نیات شوم خود را به نتیجه برسانند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به آماده باش اورژانس و بیمارستان‌ها برای پذیرش حادثه دیدگان احتمالی اشاره کرد و گفت: شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری لاستیک مستعمل خودروها و همچنین پلیس نسبت به حفاظت از اماکن دولتی و بانک‌ها اقدام کرده و با هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز رفتاری جدی داشته باشند.

عتباتی خاطرنشان کرد: ما در راستای اقدامات پیشگیرانه، توجیهی و ارشادی از خانواده‌ها انتظار داریم تا فرزندان خود را در این ایام بیشتر کنترل کرده و در آسیب‌ها و رخدادهای تلخ اطرافیان را دچار نگرانی و تنش نکنند.

وی همچنین خط قرمز پلیس و سایر مجموعه‌های قضایی را در چهارشنبه آخر سال تامین امنیت و آرامش خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: هر کس بخواهد در این ایام با رفتار مخاطره‌آمیز آرامش عمومی را بر هم بزند به عنوان اخلاگران نظم و امنیت عمومی بازداشت شده و تا آخر تعطیلات نوروزی در بازداشت بوده و با تهیه و تدارک پرونده به مراجع قضایی جهت برخورد جدی‌تر ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.