صفحه اصلی / استان ها / زنجان / عید و داستان؛‌ جایگزین پیک نوروزی برای دانش‌آموزان
عید و داستان؛‌ جایگزین پیک نوروزی برای دانش‌آموزان

عید و داستان؛‌ جایگزین پیک نوروزی برای دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح عید و داستان در تعطیلات نوروز برای دانش‌آموزان، اجرا می‌شود.

پیک نوروزی

اصغر بیات در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح عید و داستان در تعطیلات نوروز برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: در این طرح دانش‌آموزان به انتخاب خودشان فقط یکی از فعالیت‌های سه‌گانه (داستان‌خوانی، داستان‌نویسی یا داستان‌گویی) را انجام می‌دهند. به همین دلیل آموزگاران، دانش‌آموزان را برای انجام فعالیت‌ها و یا اجبار به انتخاب یکی از فعالیت‌ها تقسیم‌بندی نخواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در صورت انتخاب فعالیت داستان‌خوانی در انتخاب کتاب مورد نظر برای خلاصه کردن آزادی عمل دارند و به هیچ عنوان نباید مجبور به خرید کتاب خاصی شوند و فقط آموزگاران و مدیران می‌توانند در انتخاب کتاب مناسب راهنمایی لازم را داشته باشند.

وی افزود: همه دانش‌آموزان باید به خاطر اجرای فعالیت‌های عید و داستان مورد توجه قرار بگیرند و به کار آن‌ها بازخورد داده شود که شامل تشویق برای انجام فعالیت، ارائه نقاط قوت و ارائه نقاط قابل بهبود هریک از فعالیت‌ها است و نیز باید در کلاس‌های درس و در فعالیت‌های فوق برنامه و در برنامه‌های ویژه مدرسه فعالیت‌های انجام ‌شده دانش‌آموزان، ارائه شود.

بیات با بیان اینکه معلمان در اجرای طرح عید و داستان از ایجاد هرگونه فضای رقابتی و رتبه‌بندی آثار جدا خودداری کنند، تصریح کرد: در رابطه با بحث داستان‌خوانی، دانش‌آموز می‌تواند به انتخاب خود و خانواده و با کمک معلم یک کتاب داستان را بخوانند و خلاصه آن را با دستخط خود بنویسد؛ همچنین مشخصات کتاب باید حتما در صفحه اول گزارش دانش‌آموز نوشته شود و دانش‌آموزان می‌توانند از کتابخانه خود، کتاب را به امانت بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان،‌ ‌یادآور شد:‌ در بحث داستان‌نویسی نیز دانش‌آموز می‌تواند با توجه به علاقه و رغبت خود در هر موضوع دلخواه داستانی را با دستخط خود بنویسد و در صورت علاقه و متناسب با آن، نقاشی‌هایی را هم ترسیم کند. همچنین دانش‌آموز می‌تواند گزارش سفر عید خود را به صورت مصور یا غیر مصور با دستخط خود بنویسد و یا دانش‌آموز می‌تواند پای قصه مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و یا سایر افراد بنشیند و ضمن شنیدن قصه، آن را با دستخط خودش در قالب کتاب داستان بازآفرینی کند.

این مسئول در رابطه با داستان‌گویی، خاطرنشان کرد: دانش‌آموز می‌تواند داستانی را با تخیل خود و یا از روی متن، روایت کند و صدای خود را ضبط کند و یا صدا و تصویر خود را در هنگام روایت داستان یا نمایش، ضبط کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.