چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / عضویت ۷۰ درصدی خانم‌های خراسان‌شمالی در اینستاگرام
عضویت ۷۰ درصدی خانم‌های خراسان‌شمالی در اینستاگرام

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی خراسان‌شمالی اعلام کرد؛

عضویت ۷۰ درصدی خانم‌های خراسان‌شمالی در اینستاگرام

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی خراسان شمالی گفت: 70 درصد کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در خراسان شمالی خانم هستند.

اینستا

اسماعیل کفاشی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه ناامنی در فضای مجازی یکی از مشکلات در این حوزه است، اضافه کرد: ناامنی اجتماعی در فضای مجازی گاهی اوقات افرادی که تجربه دارند را نیز درگیر می کند و مشکلاتی را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه آموزش برای فضای مجازی از مسائل مهم است، ادامه داد: اگر آموزش ها انجام نشود جوانان و نوجوانان که آگاهی از ناامنی های این فضا ندارند دچار مشکلات جدی می شوند از همین جهت باید آموزش ها به طور جدی انجام شود.

تحلیلگر و پژوهشگر فضای مجازی، برقراری ارتباط غیرمفید در فضای مجازی را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و تاکید کرد: ۳۵ درصد کاربران فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام در زمانی که دلتنگ هستند و مشکلاتی برایشان پیش آمده در این فضا حضور دارند که این مسئله موجب می شود تا ارتباطات غیر مفید با دیگر کاربران انجام دهند.

کفاشی با اشاره به اینکه مطالبی که در شبکه های اجتماعی توسط کاربران منتشر می شود زیباتر از زندگی واقعی کاربران است، عنوان کرد: این مسئله موجب می شود تا کاربران دیگر زندگی خود را با دیگران مقایسه کنند و حسرتی برای یکدیگر برجای گذارند.

به گفته وی، استفاده بیش از اندازه از فضاهای مجازی موجب می شود تا افراد شرطی شوند و این مسئله آسیب های بسیاری را برای زندگی شخصی افراد به دنبال دارد که باید از آن جلوگیری شود.

کفاشی، یکی دیگر از مشکلات این حوزه را سوء استفاده های مالی و غیر مالی دانست و گفت: در سال جاری ۲۲ کارمند بانک در استان در معرض سوء استفاده های مالی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در کل ۷۵ کارمند از تمام دستگاه های اجرایی در استان مورد سوء استفاده  مالی قرار گرفتند، ادامه داد: این مورد هایی بوده است که شکایت کردند و مورد پیگیری قرار گرفتند اما افراد زیادی هم بودند که به مراجع قضایی مراجعه نکردند.

کفاشی با اشاره به اینکه رمز نگاری در کشور ما ضعیف است، اظهار کرد: گذرواژه هایی که برای خود تعریف می‌کنید حداقل هشت کاراکتر باشد تا دسترسی به اطلاعات شخصی شما به راحتی انجام نشود.

مسئول مرکز استانی سازمان فضای مجازی با بیان اینکه رمز کارت های بانکی هر ماه باید تغییر کند، ادامه داد: در اداره ها هیچ گاه اجازه دسترسی کارتابل های خود را به همکاران و دیگران ندهید چون مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.