صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / بهره‌برداری ۱۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی تا پایان سال ۹۸

بهره‌برداری ۱۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی تا پایان سال ۹۸

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال آینده ۱۰۰ کیلومتر از باند دوم محورهای خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه خراسان جنوبی، امیر امینی، امروز ۲۱ اسفند، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: نیازمند توسعه تعاملات سازنده با کشور افغانستان هستیم.

وی با بیان اینکه تنها راه توسعه خراسان جنوبی، توسعه تجارت و خدمات است، تصریح کرد: اعتبارات خوبی به محور فراه به میل ۷۸ اختصاص یافته که امید است در سال آینده مابقی تعهدات انجام گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علاوه بر توسعه استان باید در راستای نگهداری زیرساخت‌های موجود چاره اندیشی کرد چراکه نگهداری راه‌ها و زیرساخت‌های استان نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی استاندار است.

امینی با اشاره به اینکه راه‌های کویری مجاری توسعه است، افزود: دو کریدور اصلی کشور در خراسان جنوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کریدور بجستان، فردوس و دیهوک به سمت راور کرمان جزو شریان‌ها اعلام شد، تصریح کرد: پیمانکاران این محور ۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که اگر پرداخت شود سال آینده بخش‌هایی از مسیر به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۸، ۱۰۰ کیلومتر از دو کریدور را به بهره برداری برسانیم، خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی نیازمند اجرای ۶۰۰ کیلومتر باند دوم هستیم.

امینی بیان کرد: پروژه محور بیرجند- قاین در دولت یازدهم با انعقاد دو قرارداد آغاز شده که طی چهار سال در حال فعالیت است و علی رغم اینکه پیمانکاران این پروژه قریب به ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارند، به سختی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: در رابطه با پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی، کنسرسیومی برای سرمایه گذاری در دیگر استان‌ها تشکیل شده که در خراسان جنوبی هم تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.