صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / آغاز جمع آوری “متکدیان” کرمانشاه
آغاز جمع آوری “متکدیان” کرمانشاه

آغاز جمع آوری “متکدیان” کرمانشاه

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه از جمع آوری متکدیان شهر در آستانه عید نوروز خبر داد.

متکدیان

علیرضا بهرامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شروع طرح جمع آوری متکدیان از ۲۰ اسفند، گفت: بحث جمع آوری متکدیان در طول سال انجام می‌شود، اما در ایام نوروز با توجه به حضور گردشگران طرح جمع آوری ضربتی این افراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: امسال نیز این طرح از ۲۰ اسفند شروع شده و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد و تمرکز جمع آوری متکدیان در محدوده تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، محدوده هتل‌ها و سرچهارراه ها خواهد بود.

بهرامی با بیان اینکه افراد جمع آوری شده به اردوگاه چشمه سفید منتقل می‌شوند، گفت: ظرفیت اسمی این اردوگاه ۱۲۰ نفر است، اما هم اکنون ۲۱۰ نفر دراین اردوگاه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در این اردوگاه کار غربالگری متکدیان انجام می‌شود و آنهایی که معتاد متجاهر هستند تحویل مرکز ماده ۱۶ شده و آنهایی که سالم بوده و خانواده داشته باشند، تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند.

بهرامی تصریح کرد: مابقی افراد بی خانمان به کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت تحت پوشش قرار گرفتن معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: اگر معتادی نیز از شهرهای دیگر به کرمانشاه آمده باشد به شهرهای مربوط فرستاده می‌شود.

به گفته مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه بیش از ۹۰ درصد متکدیان جمع آوری شده معتاد هستند که عمده این افراد تحویل مرکز ماده ۱۶ می‌شوند.

بهرامی با بیان اینکه ۶۰ درصد معتادان متجاهر و متکدیان جمع آوری شده تکراری هستند، گفت: متأسفانه این افراد بعد از جمع آوری و مدتی نگهداری در اردوگاه‌ها دوباره به چرخه برمی گردند که باید در این زمینه چاره اندیشی از سوی مسئولان ذیربط انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.