صفحه اصلی / استان ها / ایلام / معرفی مرکز بی خطرسازی به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام خبر داد

معرفی مرکز بی خطرسازی به مراجع قضایی

سید اسدالله هاشمی گفت: شرکت" کیمیا گران زاگرس" تنها مرکز بی خطرسازی پسماندهای عفونی متعلق به بخش خصوصی به دلیل عدم رعایت موازین قانونی و تکمیل چرخه بی خطرسازی پسماندهای عفونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه این مرکز طی سال های اخیر با عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی دایر در شهر ایلام اقدام به جمع آوری، حمل و بی خطرسازی زباله های عفونی این مراکز می نماید، اظهار داشت: پس از بررسی و نظارت مستمر کارشناسان حفاظت محیط زیست در چندین نوبت، تخلفات محرز مشاهده و اخطاریه های لازم به مسئولین این مرکز ابلاغ گردید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه شرکت فوق به دلیل عدم توجه به اخطارهای قانونی و احتمال تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی شهرستان ایلام معرفی گردیده است ، یادآور شد: این مرکز چنانچه بخواهد به کار خود ادامه دهد باید روش بی خطرسازی خود را به یکی از روش های مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست تغییر دهد.
وی با بیان اینکه هم اکنون جمع آوری زباله های عفونی به صورت غیراستاندارد توسط این شرکت جمع آوری می شود خاطرنشان ساخت: علاوه بر مسائل ذکر شده، خودرو حمل زباله های عفونی این مرکز مناسب این کار نیست و می بایست خودرو حمل زباله مناسب و استاندارد تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تهدید بهداشت عمومی شهروندان در عدم جمع آوری پسماند های مراکز درمانی موجب بروز نگرانی‌هایی در جامعه شده بود، بیان داشت: پیگیری‌های این اداره کل و همکاری ویژه دادستان محترم ایلام طی سالجاری نسبت به جمع‌‌آوری و بی خطرسازی پسماندهای پزشکی و عفونی تولیدی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی در حال برنامه ریزی است.

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.