صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / دولت‌ها در حوزه کارآفرینی صرفا باید سیاست‌گذار باشند

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت

دولت‌ها در حوزه کارآفرینی صرفا باید سیاست‌گذار باشند

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: امروز مهمترین ضعف جذب شدن در بازار کار، نبود مهارت در بین بیشتر جوانان بیکار است.

 در جمع مسئولان بادرود صنایع دستی و بومی در روستاها را از ظرفیت‌های راه‌اندازی مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: پرورش گل‌های خانگی و زینتی یکی از مشاغل پرطرفدار خانگی محسوب می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایمنا، وی با اشاره به ویژگی‌های مشاغل خانگی افزود: معافیت پرداخت مالیات و هزینه پایین راه‌اندازی کسب و کار خانگی از ویژگی‌های این نوع مشاغل است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به ضعف‌های بازار کار اظهار کرد: مهارت افراد نقش بسیار موثری در اشتغال آنها ایفا می‌کند، اما امروز مهمترین ضعف جذب شدن در بازار کار نبود مهارت در بین بیشتر جوانان بیکار است.

وی با بیان اینکه افراد دارای مهارت به راحتی می‌توانند در بازار کار جذب شوند و یا نسبت به راه اندازی کسب و کار اقدام کنند تصریح کرد: افرادی که برای اشتغال در حرفه خاصی مهارت نداشته باشند یا حتی اگر تسهیلات هم به آنها پرداخت شود نمی‌توانند کسب و کار برای خود راه اندازی کنند.

نورالله زاده با اشاره به اینکه دولت‌ها در حوزه کارآفرینی و رونق اشتغال صرفا باید سیاست‌گذار باشند گفت: تجربه کشورهای موفق دنیا نشان داده در مقاطعی که امور به خود مردم و بخش خصوصی واگذار شده در پی آن اشتغال نیز ایجاد شده است، بنابراین هر چه دولت‌ها در حاشیه باشند و صرفا موانع قانونی اشتغال زایی را تسهیل کنند می توان به جامعه‌ای پویا و اشتغال‌زا امیدوار بود.

وی گفت: در اجرای قانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به ۲۱ هزار طرح متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در مجموع طرح های اشتغال به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از محل اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری مصوب شده است که ۱۱۰۰ میلیارد تومان از این طرح ها منجر به امضای قرارداد متقاضی با صندوق شده است.

به گزارش ایمنا، در این نشست تعدادی از مسئولان منطقه بادرود به بیان مشکلات و موانع کسب و کار اشاره کردند و خواستار همراهی و مساعدت صندوق جهت راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل شده و همچنین ارائه تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار شدند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.