صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بورس یک هزار و ۴۶۳ واحد رشد کرد
بورس یک هزار و ۴۶۳ واحد رشد کرد

بورس یک هزار و ۴۶۳ واحد رشد کرد

شاخص بورس امروز (یکشنبه) یک هزار و 463 پله بالا رفت و در جایگاه 164 هزار و 470 واحدی ایستاد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شاخص بورس امروز (یکشنبه) یک هزار و ۴۶۳ پله بالا رفت و در جایگاه ۱۶۴ هزار و ۴۷۰ واحدی ایستاد.
در معاملات امروز ۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال در ۱۵۵ هزار نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۴۲۳ واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۶۱ واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز ۱۸۳ واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور یک هزار و ۸۳۹ واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور یک هزار و ۱۳۹ واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۲ هزار و ۶۲۳ واحد افزایش یافت.
همچنین در معاملات امروز، نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، مبین (پتروشیمی مبین)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو) و پارس (پتروشیمی پارس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته و آن را بالا بردند، اما رمپنا (مپنا) و همراه (همراه اول) با بیشترین فشار منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

** ادامه صدرنشینی بانک ها
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۴۴۸ میلیون سهم به ارزش ۷۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۵۸۹ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۵۸۶ میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه خودرو با دادوستدی به ارزش ۳۵۱ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه سرمایه گذاری ها نیز با معاملاتی به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

** تقویت شاخص فرابورس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۹ واحد رشد کرد و در جایگاه ۲ هزار و ۷۰ واحدی ایستاد؛ در این بازار ۶۲۵ میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از ۶ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای ذوب (ذوب آهن)، دماوند (تولید برق دماوند)، میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجا گذاشتند.

همچنین مطالعه کنید:

اختصاص ۱.۵ میلیون تومان سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۱

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی صبح چهارشنبه – ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.