صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / قیمت‌گذاری سرخابی‌ها بعد از تعطیلات نوروز
قیمت‌گذاری سرخابی‌ها بعد از تعطیلات نوروز

قیمت‌گذاری سرخابی‌ها بعد از تعطیلات نوروز

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: کارشناسان، قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای واگذاری به بخش خصوصی انجام داده‌اند و در مرحله بعد، هیأت واگذاری باید این قیمت‌گذاری را بررسی و در صورت صلاح‌دید تأیید کند که این پروسه بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: کارشناسان، قیمت‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای واگذاری به بخش خصوصی انجام داده‌اند و در مرحله بعد، هیأت واگذاری باید این قیمت‌گذاری را بررسی و در صورت صلاح‌دید تأیید کند که این پروسه بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی ، درباره وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: بعد از مصوبه هیأت دولت وظیفه ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی این بود که در هیأت واگذاری اسم این دو باشگاه را به عنوان بنگاه‌های در لیست واگذاری دولت در سال ۱۳۹۷ اضافه کنیم که این کار را انجام دادیم.

وی درباره قیمت‌گذاری این دو باشگاه نیز اظهار کرد: وقتی که این لیست در مصوبات واگذاری امسال قرار گرفت باید اقدام به قیمت‌گذاری می‌کردیم که این کار را هم انجام دادیم. برای قیمت گذاری، کارشناس رسمی گرفتیم و گزارش کارشناس رسمی هفته قبل تهیه شد. در نتیجه سازمان خصوصی‌سازی وظایف خود را تمام و کمال انجام داده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: کارشناسان طبق آئین‌نامه، قیمت‌گذاری کرده و قیمت را اعلام کرده‌اند. هیأت واگذاری باید این گزارش را رسیدگی و سپس قیمت پایه و شرایط واگذاری را تصویب کند. در سال ۱۳۹۷ سه بار جلسه هیأت واگذاری با ریاست فرهاد دژپسند – وزیر امور اقتصادی و دارایی – برگزار شده است که در آنها دستور جلساتی غیر از قیمت‌گذاری سرخابی‌ها مطرح شد و هیچ مصوبه قیمتی نداشتیم.

پوری حسینی درباره زمان تشکیل جلسه دوباره هیأت واگذاری گفت: امسال دیگر هیأت واگذاری جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد. بعد از تعطیلات نوروز قیمت‌گذاری‌ها انجام خواهد شد. البته چون هفت ماه است که هیأت واگذاری قیمتی را تصویب نکرده، حدود ۴۰ تا ۵۰ مصوبه قیمت در نوبت است.

وی افزود: مسئولان در هیأت واگذاری می‌توانند به مصوبات قیمت‌گذاری برای واگذاری‌هایی که مهم‌تر است زودتر رسیدگی کنند. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری سرخابی‌ها تا اینجا وظیفه سازمانی‌مان را کامل انجام دادیم، ولی به دلیل تعدد دستور قیمت‌گذاری، هیأت واگذاری فعلاً گزارش کارشناسان را بررسی نکرده است. نمی‌دانم چند جلسه باید برگزار شود که نوبت به سرخابی‌ها برسد، چرا که این تصمیمی است که هیأت واگذاری می‌گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.