صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / ۴۲۸۰ دانشجوی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
۴۲۸۰ دانشجوی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی:

۴۲۸۰ دانشجوی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند

رئیس ستاد راهیان نور آذربایجان‌شرقی از اعزام ۴۲۸۰ دانشجوی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: این دانشجویان در قالب ۴۰ کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

image.png

‌به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ الیاس گلمحمدزاده در نشستی با خبرنگاران، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان‌نور از ۱۵ اسفند ماه شروع شده و زائران تا ۲۷ اسفند ماه از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند.

وی با بیان این‌که کاروان‌های راهیان نور شمالغرب دانش آموزی نیز از ۱۲ مهر شروع شده بود، گفت: در این رابطه ۹ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال‌جاری ۳۵ هزار نفر روز در قالب کاروان‌های راهیان نور محلات از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

رئیس ستاد راهیان نور استان با تاکید بر این‌که کاروان‌های راهیان نور جنوب دانش آموزی نیز از ۱۵ بهمن شروع شده است، افزود: تاکنون پنج هزار دانش آموز از استان در قالب ۲۶ کاروان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند و آخرین کاروان هم اکنون در اروند کنار است.

وی با بیان این‌که “راهیان نور” یکی از طرح‌های اعتلای بسیج است، افزود: این کاروان‌ها در دوران دفاع مقدس وجود داشته و بعد از آن نیز ادامه یافت که تبریز در این خصوص نیز پیشگام شده و اولین کاروان‌های دانشجویی و مردمی از مساجد تبریز به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

امثال شهید حججی‌ها از تربیت یافتگان مکتب راهیان نور هستند

وی با بیان این‌که شهید حججی‌ها از تربیت یافتگان مکتب راهیان نور هستند، افزود: نسل جوان با قرارگیری در مناطق جنگی، دوران دفاع مقدس را درک کرده و همچنین یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته می‌شود.

سرهنگ گلمحمدزاده حضرت فاطمه زهرا (س) را بنا کننده مسیر راهیان نور دانست و گفت: سنگ بنای این عمل توسط حضرت فاطمه (س) بعد از جنگ احد گذاشته شد و آن حضرت برای گرامیداشت یاد شهدا به محل شهادتشان می‌رفت.

وی با بیان این‌که حضور جوانان و خانواده‌ها در راهیان نور ظرفیت بزرگی برای کادرسازی و کادرپروری نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در راهیان نور، الگوی عملی برای جوانان معرفی شده و این حرکت عظیم فرهنگی از فراموشی، تحریف و شبهات در مورد دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.

وی با بیان این‌که امروز راهیان نور بهترین مکتب تربیتی برای مقابله با تجاوزات و تمرین زندگی صبورانه و مقاومت‌محور است، افزود: خاطرات و دلنوشته‌های زائران، نشان می‌دهد که این سفر معنوی در خودسازی جوانان تأثیرات بسزایی دارد.

آذربایجان شرقی مبدع و تنها استان برگزار کننده طرح شهید باقری است

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا در ادامه به اجرای طرح شهید باقری نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح‌، خانواده‌ها با خودروی شخصی در قالب کاروان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و آذربایجان شرقی مبدع و تنها استان برگزار کننده این طرح است.

وی در این خصوص گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ نفر در قالب طرح شهید باقری به مناطق اعزام شوند.

وی در ادامه بر پیگیری طرح تداوم ارتباط با زائران و بهره‌گیری از زبان هنر برای غنی‌سازی کاروان‌های راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: نمایشگاه تبیین “نقش آذربایجان شرقی و لشکر عاشورا” نیز در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برپا می‌شود.

رئیس ستاد راهیان نور استان با بیان این‌که در تلاش برای اعزام قشری و نخبگانی به مناطق دریایی و جنوب هستیم و در این رابطه قدم‌هایی برداشته‌ایم، گفت: در این رابطه کاروان‌هایی از اقشار و گروه‌های مختلف مثل “خبرنگاران، عکاسان و…” به مناطق اعزام می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که بحث “ایمنی کاروان‌ها” از جمله موارد با اهمیت بوده و همواره رصد می‌کنیم، گفت: در صورت وجود کم‌ترین مشکل در اتوبوس‌ها، اجازه حرکت داده نمی‌شود.

وی در ادامه به برون‌سپاری کاروان‌های راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: مساجد و کانون‌هایی که در این خصوص آمادگی‌های لازم را دارند، حمایت می‌کنیم تا بخشی از فعالیت‌ها را بر عهده بگیرند.

“راهیان نور” حرکت فرهنگی بسیار مؤثری در جهت مقاله با جنگ فرهنگی است

مسئول معاونت اردویی و گردشگری سپاه عاشورا نیز در این نشست با تاکید بر این‌که جنگ فرهنگی از شاخص‌های جنگ نرم است که در حوزه‌های مختلف جامعه ظهور و بروز می‌یابد، اظهار کرد: راهیان نور حرکت فرهنگی بسیار مؤثری در جهت مقاله با جنگ فرهنگی است.

سرهنگ توکل فرهادی با تاکید بر این‌که راهیان نور حرکت عظیم و در حقیقت یک عملیات فرهنگی است، گفت: این حرکت فرهنگی، عملیات روشنگری در راستای پاسخگویی به شبهات و انحرافات است.

وی با بیان این‌که قرارگاه راهیان نور سپاه عاشورا در راستای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب، مصمم است که فرهنگ ایثار، از خود گذشتگی و فرهنگ دفاع مقدس را مجاهدانه پیش ببرد، افزود: آذربایجان در گام دوم انقلاب، فرهنگ دفاع مقدس را با روحیه انقلابی و پررنگ‌تر پیش خواهد برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.