صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب با شروع خانه تکانی نوروزی
افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب با شروع خانه تکانی نوروزی

مدیرعامل آبفا کرمانشاه اعلام کرد

افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب با شروع خانه تکانی نوروزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف آب در اسفند ماه خبر داد و گفت: از مردم تقاضا داریم در خانه‌تکانی پایان سال از شست و شوی بی‌رویه خودداری کنند.

خانه تکانی

علیرضا تخت‌شاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش مصرف آب در اسفندماه نسبت به ماه‌های دیگر فصل زمستان، ادامه داد: این افزایش مصرف آب به دلیل خانه‌تکانی و نظافت منازل رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این افزایش مصرف به اندازه‌ای است که گاهی با ماه‌های فصل گرم سال برابری می‌کند، افزود: بالا رفتن مصرف آب ممکن است باعث بروز اختلال در شبکه برای توزیع آب در نقاط مرتفع شهر می‌شود.

به گفته تخت‌شاهی، بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف آب در اسفندماه ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که حجم این افزایش، بالغ بر دو میلیون مترمکعب و رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آب در اسفند ماه ۹۵ بیش از شش میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب و در اسفندماه ۹۶ بیش از هفت میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده که در مقایسه با مصرف آب در ماه‌های دیگر پاییز و زمستان، نشان دهنده افزایش قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به راهکارهایی که می‌تواند باعث مدیریت مصرف آب شود، اضافه کرد: مردم باید از شست و شوی بی‌رویه خودداری کنند و از مشاغل خدماتی برای این موضوع کمک بگیرند.

تخت شاهی همچنین از راه اندازی پویش “خانه تکانی و مدیریت مصرف آب” در کرمانشاه خبر داد و گفت: این پویش به همت شرکت آب و فاضلاب و با مشارکت فعال بانوان از ابتدای اسفندماه آغاز شده و هدف آن ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.