صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / وزیر نیرو: قدردان سدهای بزرگ خوزستان هستیم
وزیر نیرو: قدردان سدهای بزرگ خوزستان هستیم

وزیر نیرو: قدردان سدهای بزرگ خوزستان هستیم

وزیر نیرو گفت: قدردان همه سدهای بزرگ ساخته شده در خوزستان هستیم و از همه دولت‌ها و نمایندگانی که در ساخت این سدها تلاش کرده اند تشکر می‌کنیم.

وزیر نیرو

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا اردکانیان امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در چهار شهرستان استان خوزستان حضور پیدا کردیم و پروژه‌های مختلف وزارت نیرو را در این مناطق افتتاح و یا کلنگ‌زنی کردیم.

وی افزود: مجموع اعتبار طرح‌هایی که امروز در استان خوزستان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شدند حدود ۵ هزار میلیارد تومان بود.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها آغاز عملیات اجرایی سد تراز در شهرستان لالی بود که با هدف تأمین آب شرب، کشاورزی و حق‌آبه زیست محیطی در آن منطقه احداث می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه احداث سد تراز لالی نقش بسیار مهمی در کنترل سیلاب خواهد داشت، عنوان کرد: ما در خوزستان قدردان همه سدهای بزرگ ساخته شده هستیم و از همه دولت‌ها و نمایندگانی که در ساخت این سدها تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: میلیاردها متر مکعب آب شیرین که امروز در مخازن سدهای خوزستان ذخیره شده، نه تنها منبع مهمی برای شرب، کشاورزی، تولید برق و گردشگری است بلکه نقطه امنی برای سیلاب‌های مهیبی است که ممکن بود اتفاق بیافتد.

اردکانیان اظهار کرد: دو نیروگاه مهم سیکل ترکیبی در شهرهای رامهرمز و ویس نیز امروز کلنگ‌زنی شدند و امیدواریم مطابق برنامه وارد مدار شوند تا بتوانیم از قبل وجود آنها شاهد تأمین برق پایدار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این برق تولید شده را می‌توانیم در مواقعی که مورد نیاز کشور نیست به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وزیرنیرو خاطرنشان کرد: امروز همچنین مراحل نصب آخرین قطعه پل سه بلوطک روی مخزن سد کارون ۳ در منطقه شهرستان ایذه نیز آغاز شد و امیدواریم تا پایان امسال شاهد اتمام این پل باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.