صفحه اصلی / استان ها / البرز / خطر انقراض پلنگ‌های البرز
خطر انقراض پلنگ‌های البرز

خطر انقراض پلنگ‌های البرز

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته به نظر می‌رسد بین 25 تا 30 قلاده پلنگ در زیستگاه‌های حفاظت شده استان زندگی می‌کنند.

حمله پلنگ

فردین حکیمی در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه پلنگ گونه‌ای در کمین است و به صورت مستمر از محلی به محل دیگر جابه جا می‌شود، بنابراین ارائه آمار دقیقی از تعداد آنها در زیستگاه‌های استان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: پلنگ به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، در مواقع نادر در معرض دید ظاهر می‌شود و اطلاعات ما از این گونه بیشتر به عکس‌هایی که دوربین‌ها به ثبت رسانده اند، خلاصه می‌شود.براساس اطلاعات دریافتی از همین دوربین‌ها و گزارشات جوامع محلی بین ۲۵ تا ۳۰ قلاده پلنگ در البرز زندگی می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: این آمار قطعی نیست و ممکن است چند قلاده کمتر یا بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به خطر انقراض پلنگ در استان بی‌تفاوت باشیم، ادامه داد: به خاطر کاهش جمعیت کل و بز و تخریب زیستگاه‌های طبیعی استان با خطر انقراض این گونه نادر مواجه هستیم.

حکیمی ادامه داد: وقتی تعداد پلنگ‌ها کم شود، با افزایش تعداد گرازهای وحشی که شکار اصلی پلنگ‌ها هستند مواجه می‌شویم که این باعث ورود گرازها به باغات و اراضی کشاورزی و خسارت به کشاورزان می‌شود.

وی گفت: حفاظت از گونه‌های در حال انقراض تنها وظیفه محیط زیست نیست و همه شهروندان در این خصوص وظیفه دارند و باید سهم خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.