پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / فارس / ساماندهی معتادان متجاهر شیراز در آستانه نوروز
ساماندهی معتادان متجاهر شیراز در آستانه نوروز

ساماندهی معتادان متجاهر شیراز در آستانه نوروز

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: طرح ساماندهی معتادان متجاهر به شکل فوق‌العاده از روز سه شنبه ۱۴ اسفند در شیراز آغاز خواهد شد.

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا ابراهیمی شنبه ۱۳ اسفند در جمع خبرنگاران، از آماده بودن مرکز ماده ۱۶ شیراز برای پذیرش معتادان خبر داد و گفت: طرح فوق‌العاده ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب با هدف پاک کردن چهره شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی با مجوز و اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز خواهد شد و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ تداوم دارد.

وی افزود: هدف این طرح تنها جذب و ساماندهی معتادان متجاهر است نه هر معتادی به این ترتیب چنانچه مصداق تجاهر فرد به اعتیاد محرز شود پس از شناسایی و جذب به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ و مراکز اقامتی درمان در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اعزام و تمام اقدامات درمانی، آموزشی، بهداشتی، تربیتی و… برای آنها اجرا خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه این طرح عمدتاٌ برای رفاه حال شهروندان و مسافرین در ایام نوروز اجرا شده است، گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان براساس دستور ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور پس از هماهنگی‌های درون استانی بین دستگاه‌های ذیربط از جمله دستگاه قضایی، بهزیستی، نیروی انتظامی، فرمانداری، سازمان‌های مردم نهاد و… اقدام به ساماندهی معتادان متجاهر می‌نماید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با تدابیر انجام شده همه معتادان متجاهر و کارتن خواب استان در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و مراکز اقامتی درمان اعتیاد در قالب تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ ساماندهی، نگهداری و درمان خواهند شد.

وی عنوان کرد: شهر شیراز، شهری زیارتی و توریستی است و ضرورت دارد همه دستگاه‌های متولی در این امور کمک کنند و به میزان لازم برای آن اعتبار بگذارند تا بتوان این مشکلات را ریشه‌ای حل کرد.

ابراهیمی با تاکید براینکه ساماندهی معتادان متجاهر، مختص ایام نوروز نیست، اما  در ایام تشدید می‌شود، تاکید کرد: امید است با همکاری دستگاه‌های متولی امر، مراقبت‌های بعد از ترک و خروج از مرکز مانند ایجاد اشتغال، توانمندسازی و جامعه پذیری را تقویت تا این افراد، دیگر به این چرخه باز نگردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.